Welke naam?

<p>Wat vinden jullie van deze namen en welke is het leukst?</p><p>Mariama </p><p>Halima </p><p>Ik ben zelf Nederlands maar mijn partner west afrikaanse.</p>

Vindt ze allebei niet erg mooi. Als ik eerlijk ben maar waarom niet zoiets als:

Dilayla
Anila
Malika
Ashanti
Jazira

Het is erg persoonlijk natuurlijk. En vindt ook een mening over namen niet moeten kunnen maar ieder zijn eigen ding

Collega heeft zijn zoon damon(Spreek uit demon) genoemd. Ja idd egt als duivel. Ouders heetten matthijs en bianca. Snap die naam egt niet. Doe dan Dámon (spreek uit daamon)

Dank voor de suggesties! Over smaak valt inderdaad te twisten natuurlijk. Ik snap je reactie over Demon wel, al vind ik zelf Mariama of Halima niet echt onder diezelfde categorie vallen 

Halima!❤️
Al doet die naam mij wel denken aan een noord Afrikaanse vrouwen naam, als dat niet de achtergrond van je partner is zou ik het nog eens overwegen. 
Vind Mariama minder, de meer bekendere versie, Maria vind ik wel erg mooi, heb je al gezocht op Afrikaanse kindernamen? Je hebt heeel veel keus tegenwoordig ?
Je kan natuurlijk ook wachten tot de baby er is en dan kijken wat het beste past. Zo heb ik het met mijn 3e ook gedaan die hete de eerste 2 dagen baby?

Klopt hoor je ook veel in noord afrika. Maar ik kwam er dus achter dat je het toch ook wel veel hoort in zijn cultuur! (Daar zeggen ze ook vaak Halimatou maar dat vind ik iets te ingewikkeld)
Afrikaanse namen heb je idd erg veel, maar hij is ook moslim vandaar dat t ook weer islamitische moet zijn.
Hahaha ja echt lastig he. Hormonen maken het ook niet echt makkelijker heb ik het idee 

Van deze twee namen vindt ik Halima denk ik leuker. Maar ik hoorde laatst de naam Saraï bij een Afrikaanse vrouw. Vond ik ook wel erg mooi! Misschien dat dat nog iets is als je op zoek bent naar meer inspiratie?

Een meisje van mijn werk heette Halina. Met de N dus. Was gewoon een nederlands meisje. Maar ik zou dan Halima of Halina doen. Dat vind ik ook mooier dan mariama.

Terug
Bovenaan