welke onderzoeken ivm wens kindje

A

Anoniem

Guest
Hai allen,

ben al ruim 11/2 bezig om een 2e kindje te verwekken maar het lukt niet zo. Nu ben ik toe aan een onderzoek door een arts wb vruchtbaarheid, verstopte eileiders etc.. De 1e keer was het na 4 maanden al raak. Kunnen jullie mij vertellen wat er dan allemaal gaat gebeuren. Ben niet zo erg happig op inwendige onderzoeken maar dan kan ik me wat voorbereiden. Heb nu volgende week de 1e afspraak.

Hoi Mello,

Ik heb deze onderzoeken in december gehad en krijg er deze maand nog een dus kan je een beetje zeggen wat ze gaan doen.
Ze gaan wrs een uitstrijkje maken bij je, en een inwendige echo om te kijken of van binnen alles er goed uitziet. Als je tijdens het onderzoek ongi bent dan kunnen ze ook meteen bloed afnemen voor hormonen te checken, maar ik weet niet of ze dat bij jou doen omdat je al eerder zwanger bent geweest. Ik krijg nu nog een cyclusonderzoek omdat ik onregelmatig ongesteld ben, maar weet niet of jij dat ook hebt. Dan gaan ze kijken of er wel genoeg eitjes zijn en groeien en of ze van goede kwaliteit zijn. Ze gaan ook kijken wanneer de eisprong is en als dat goed is moet je effe klussen met je mannetje. Daarna kijken ze of het eitje bevrucht is. En of de zaadjes wel goed kunnen zwemmen in jou. Ik weet niet of ze je mannetje ook gaan onderzoeken, die van mij is nl wel onderzocht en dan voelen ze aan de ballen of de zaadleiders goed zitten en hij zal dan een prutje af moeten leveren en kijken ze of er genoeg gezonde zaadcellen zijn.
Dit is wat ik heb gehad, weet dus niet of jij dit ook precies hetzelfde krijgt. Maar de onderzoeken zijn niet heel vervelend. Tenminste ik vond van niet. Maar iedereen is anders dus misschien dat jij ze minder prettig ervaart. Heel veel succes meis en hopelijk lukt het dit jaar wel bij jullie.
Groetjes Natas

Ik heb ook een inwendig onderzoek gehad om te kijken of de eileiders niet dicht zaten. Ze zetten dan een vacuumkapje op je baarmoeder (krijg je een soort heftige ongipijn) en spuiten dan een vloeistof in waarna ze een foto maken. Je eileiders zijn dan gelijk doorgespoeld. In de eertse 3 maanden daarna heb je een verhoogde kans op zwangerschap. Het doet even pijn, maar dat is slechts 10 minuutjes en daarna is het volledig weg. Ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes.

Terug
Bovenaan