Welke opvolgmelk?

<p>Dag dames, </p><p>Op de één of andere manier ben ik een ontzettende pampers en Nutrilon moeder geworden, waarschijnlijk doordat ik zwaar onder invloed was van mijn hormonen bedacht dat het duurste het beste zou zijn ;). </p><p>Nu mijn hormonen enigszins getemperd zijn, mijn dochter 7 maanden is en dus overgaat op opvolgmelk en ik de financiën onder loep aan het nemen ben zit ik er over te denken om over te gaan naar een goedkoper merk, dat net zo goed is. </p><p> </p><p>Dus... Welke voeding adviseren jullie mij? </p>
 
Ik heb voor mijn zoontje vanaf de geboorte (nu 8maanden) gewoon kruidvat eigen merk. En dat word in dezelfde fabriek gemaakt als nutrilon alleen stukken goedkoper. Hebben ze ooit n rechtzaak over gehad...heeft kruidvat gewonnen en verkoopt t onder eigen naam, hoorde ik dit jaar van kraamzorg.
Buiten dat heb ik kruidvat 14 jaar geleden ook gebruikt bij mijn dochter. Ze is er goed groot mee geworden ;-).
 
Het maakt niks uit welk merk je neemt. Ze moeten allemaal aan dezelfde eisen voldoen waardoor ze allemaal prima zijn. 


Overigens kun je beter nr 1 blijven geven. Opvolgmelk is een commercieel product, wat pas bedacht is toen er voor nr 1 geen reclame meer gemaakt mocht worden. Daarbij hoeft opvolgmelk aan minder strenge eisen te voldoen waardoor fabrikanten goedkopere stoffen gebruiken die minder goed zijn voor je kindje. Hier lees je er meer over: http://anurati.com/918/918
 
Ik heb bij mijn oudste dochter gekozen voor Hero omdat ze dat ook gaven op het kinderdagverblijf waar ze heen ging. Dus dat was het makkelijkst. En toch €8 (!!) goedkoper dan Nutrilon, terwijl het het tweede A-merk is.
Ik heb ook een poosje AH huismerk gegeven maar daar kreeg ze uitslag van.
Kruidvat hoor ik ook altijd goede verhalen over!! 
Helaas had mijn tweede dochter zeer zware refluxziekte en hebben we enorm getobt met voeding. Voor haar hebben we nu speciale voeding uit België voor ruim €20 per pot. Ze heeft het echt nodig,  maar ik vind het zo zonde van mn geld! 
Nutrilon is vaak uitverkocht en wordt steeds duurder. Ik vind de prijzen van nutrilon echt belachelijk. Alle babyvoeding gaat door zeer zware eisen en ze zijn allemaal goedgekeurd. Dus ik zou er zeker niet teveel aan uitgeven, er gaat al gauw een pot per 5-7 dagen doorheen 
 
 
Wij zijn inderdaad ook niet overgestapt naar nr. 2, omdat dit commercieel is. Het hoeft niet te voldoen aan de strenge eisen zoals bij nr 1 en zit bijvoorbeeld vol met suikers, want: lekker goedkoop produceren. De WHO en Unicef geven in hun onderzoeken naar flesmelk zelfs aan dat opvolgmelk totaal ongeschikt is als opvolger van borstvoeding... terwijl nr. 1 dus wel geschikt is als vervanger van BV. 
Dus ik zou zeggen... lekker op nr 1 blijven en mocht het financieel echt drukken, dan mengen met een goedkoper merk en daarnaar overstappen 
 
Wij hebben vanaf dag 1 Kruidvat gehad. Wij zijn wel overgestapt op nummer 2. Vanaf nummer 2 zijn ze ook wel eens in de aanbieding. 
erg tevreden overigens over Kruidvat. En vanaf 11 maanden langzaam overgestapt op gewone halfvolle melk. Geen dreumes melk of iets dergelijks. 
 
Hier ook kruidvat fan. 
Ik noem mijn kind ook wel kruidvat baby. Flesvoeding, luiers, waterdoekjes. Alles eigen merk en ik ben fan!
 
Ik geloof dat ik dan de kruidvat maar eens moet gaan proberen, en niet omdat Nutrilon niet te betalen is, maar gewoon jammer van mijn geld als er een evengoed alternatief is. 
 
Bedankt voor jullie reacties, fijn! 
 
Terug
Bovenaan