Welke opvolgmelk??

He meiden,
Heb dringend jullie advies nodig...de bv ben ik aan het afbouwen en merk ook dat hij niet altijd meer genoeg heeft.nu krijgt hij als ik werk al opvolgmelk,maar hij is er nog steeds niet echt dol op,zoals gisteren heeft hij gewoon helemaal niks geen melk op(ik was werken)ik heb hypoallergene opvolgmelk van nestle.heb me laten adviseren dat dat het beste veranderen is na bv,maar hij vind echt niet lekker,heb al veel flessen weggegooid,vind dat ook weer zonde,want is ook duur,nu was mijn vraag wat ik het beste kan nemen,en wat jullie goede en minder goede ervaringen zijn...weet ook wel dat ieder kind anders is,maar wil ook weer niet te veel veranderen van opvolgmelk want dat schijnt ook niet goed te zijn.
liefs jootje

Wat lastig!!
Ik heb na de bv Frisio gegeven. Was eigenljk geen probleem hier. Gelijk de eerste keer dat ze dat kreeg dronk ze het goed, kan je dus verder geen tips geven.

Succes!

Tsja, Diederik heeft Nutrilon Standaard 2, hij heeft verder geen bv gehad dus weet niet beter.

Ik denk dat er kwalitatief en qua smaak weinig verschil tussen is, hij moet gewoon wennen vrees ik!

Gewoon blijven aanbieden is denk ik het beste?

Hoi hoi, hier ook altijd bv gegeven tot 6 maanden. Daarna op advies om me heen en van het cb overgegaan op nutrilon H.A. 2. Toen dit pak opraakte vertelde ze me dat ik door kon gaan met gewone opvolgmelk. Deze melk schijnt qua smaak het dichtst bij bv te liggen. Ik zou het niet weten, heb het niet uitgeprobeerd ;-). Ons meidje wil nu ook alleen maar deze en geen anderen.... misschien het proberen waard?

Groetjes

Ik heb ook borstvoeding gegeven, maar ik moest na een tijdje bijvoeden, omdat ze niet goed genoeg aankwam. Ik heb toen de standaard melk van Nestlé gegeven. Dit ging prima. Maar ik ben na een paar pakken overgestapt op het eigenmerk van de Kruidvat, is namelijk een stuk geodkoper. Ik heb de twee pakken met elkaar vergeleken en er zit nauwelijks verschil in. Maar Julia leek die van de kruidvat niet lekker te vinden. Hierover advies gevraagd bij het CB en die gaf aan dat het gewoon een kwestie van wennen is. Het kon volgens de wijkverpleegkundige niet zo zijn dat een baby een afkeer heeft van een merk/smaak.
Dus gewoon blijven proberen.
En bostvoeding smaakt veel uitgesprokener dan melk. Dus kan me vorstellen dat het even wennen is.

Succes!

Bedankt voor de tips!!
ga denk de nutrilon maar proberen,die heeft mn dcohter ook gehad na de bv en dat ging goed.weet ook niet dat het anders smaakt,misschien wel omdat het hypoalergene melk is.bij de nutrilon moet hij dan idd maar wennen,blijf natuurlijk ook niet bezig,en tja....hij is nog steeds erg dol op de borst,maar heb niet altijd meer genoeg heb ik het idee,want soms trekt hij heel erg en denk dat er dan te weinig uitkomt naar zijn zin,en zelf vind ik het ook wel goedzo,tot uiterlijk 1 jaar wil ik bv geven,daarna is het klaar.
liefs jootje

Terug
Bovenaan