Welke ovulatie app is betrouwbaar?

<p>Dag allemaal,</p><p>Ik wil zwanger proberen te worden met een app. Alle apps die ik invul geven iets anders aan. Ik was 14 maart ongesteld tot en met 21 maart en heb een cyclus van 30 dagen. Ik had op 31 maart een positieve ovulatietest in handen. Als ik deze gegevens invoer dan zeggen alle apps dat ik geen positieve ovulatietest had. Hoe kan dit. De LH piek was toen echt op zn donkerst.</p><p>Iemand die me een goede app kan aanraden?</p>
 
Een app gaat uit van een gemiddelde (cyclus 28 dagen en LF van 14 dagen). Zo werkt een lichaam natuurlijk niet. Ga af op je ovulatietest, want die meet je piek. Een app kan dat niet en ik daarom leuk om gegevens in bij te houden, maar verder niet 
 
Ik heb verhalen gehoord over Natural cycles. Ik ben het gaan gebruiken, maar had geluk en was al zwanger voor de app een goed beeld had kunnen vormen dus weet het zelf niet. Maar vrienden van mij gebruiken het juist als anticonceptie (ja ik weet het, niet echt verstandig, maar er is vast ook sprake van een stiekeme kinderwens daar ;)). Je moet zeker 3 maanden geloof ik je data invullen (temperatuur, wanneer je ongesteld bent gewordene etc) en dan weet die app hoe lang je cyclus gemiddeld duurt. In het begin wordt uit gegaan van een gemiddelde cyclus van 28 dagen, maar naarmate je meer invult wordt het preciezer en veel persoonlijker. Had zelf iets van ik wil het liever op deze manier proberen dan ovulatietesten doen, omdat ik het dan allemaal zo gepland vond worden van "oh schat, we moeten even". Maar dat geldt zeker niet voor iedereen!
 
Geen een ?
Een app berekent dingen aan de hand van gemiddeldes, en wat jij invoert. Vaak worden die wel beter na een aantal maanden gebruik. Maar zeker als je ovulatietesten hebt gedaan, moet je daar gewoon van uit gaan en de app laten voor wat het is!
 
Ik gebruik P.C mensturatie kalender. (Soort roze boek met een bloem erop)
Ben er wel blij mee, je kan je cyclus lengte aanpssen, je lutale fase instellen.. En de app kan het zelfs "berekenen"/het gemiddelde nemen van afgelopen maanden
 
Clue en Flo vond ik fijn. Die tweede heb ik maar een maand gebruikt dus weet het heel even niet zeker maar bij Clue kun je sowieso invoeren wanneer je mensturatie was en of en wanneer ovulatietest positief was en daar wordt de cyclus en het moment van eisprong dan op aangepast. 
Je kunt er verder veel in markeren zoals je humeur, temperatuur, of je seks hebt gehad (al dan niet onbeschermd) of je last hebt van hoofdpijn of krampen, je stoelgang, huid, enz. Heb niet al die opties gebruikt dus weet niet of de cyclus daardoor ook aangepast wordt of dat het vooral voor je eigen administratie is ? 
 
Terug
Bovenaan