Welke ovulatietest

<p>Hoi dames,</p><p>Ik heb al 2 maanden achter elkaar clearblue digitale ovulatietesten gebruikt (de roze variant) en ik heb al 2x het idee dat het gewoonweg niet klopt. </p><p>Mijn menstruaties beginnen een aantal later dan mijn verwachte ovulatie volgens CB. Zodra ik een smiley heb reken ik er maximaal 48 uur bij op en die dag + 2 weken is mijn verwachte menstruatie datum.. maar zit er nu al 2x ver overheen. </p><p>Ik test altijd met ochtend urine omdat Cb aangeeft dat dat het beste is. <br /><br /></p><p>Hebben jullie een alternatief? Een tip? Zal ik er nog een ander merk naast gebruiken? Of? <br /><br /></p><p>dankjewel! </p>
 
Tsja, misschien eens een andere test proberen met streepjes, kijken of je daar een duidelijker 'duidelijkste streepje'  krijgt. Maar niet iedereen heeft dezelfde luteale fase (van eisprong tot menstruatie). Bij mij zat er vroeger altijd 16 dagen tussen, en dus 17 dagen vanaf mijn duidelijk positieve ovulatietest (de dag erna dan weer negatief, ik heb maar 1x CB gebruikt voor ovulatietesten, maar daarmee geen piek gevonden, ik gebruikte gewoon testen met streepjes). En sinds mijn zoontje zit er juist nog maar 12 dagen tussen. Hoewel je vaak 14 dagen hoort, is dat alleen het gemiddelde, alles tussen de 10 en 18 dagen heet 'normaal' en ik hoor hier vaak zat vrouwen die standaard nog sneller of (minder vaak) juist later pas ongesteld worden.

Wat natuurlijk ook nog kan is dat er sprake was van een prille zwangerschap die helaas niet heeft doorgezet, of dat je bijvoorbeeld PCOS hebt in welk geval de testen (maar andere ovulatietesten ook) niet of minder betrouwbaar zijn (google maar eens of je je in dat beeld herkent of niet). 
 
Ik heb bij mijn 2e ook gebruikt. Ken mijn cyclus totaal niet. Begon week na ongesteldheid met testen. Met de 1e smiley sex gehad en nu gezonde jongen van bijna 9 maanden. En ook echt van die avond want zo actief zijn we niet

Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerder de testen geloof dan me eige lichaam omdat die na de pil totaal ontregeld is. Maar als jij dat niet hebt kan het misschien wel zijn dat het iets anders is dan normaal door stress of niet lekker zijn. Kort geleden vaccinatie gehad toevallig? Hoor heel veel dames dat ze er last van hebben namelijk
 
Het kan ook zijn dat je eitje op een later moment is gesprongen in je cyclus. Een positieve ovulatietest zegt namelijk niet dat je daadwerkelijk dan ook echt je eisprong hebt. Dit kan je alleen meten door te tempen of door te testen tot aan je menstruatie.
 
Terug
Bovenaan