Welke papspeen gaat niet te hard en verstopt ook niet, wordt er niet goed van ;-)

Hallo
Ons zoontje krijgt savonds een flesje pap (18o water 6 friso en 3 rijstebloem) maar de 3 van avent krijgt hij niets door en de 123 gaat veel te hard. Dus tja wat is er dan nog?
Dodi fles vindt hij raar om uit te drinken omdat hij dit niet gewend is. Difrax M krijgt hij niets uit en L gaat te snel.
Weet het even niet meer..
Graag tips.
Grt
Mama 1969

hoi
ik had laatst hetzelfde probleem met johannesbroodpitmeel.ik heb toen papspenen van etos eigen merk(brede,net als avent) gekocht.die zijn precies tzelfde alleen t gaatje is schijnbaar ieieiets kleiner.en ik heb de pap nog iets dikker gemaakt.in t begin ging t vrij moeizaam met de nieuwe speen,maar ik dacht;t moet maar.en na een week was hij er denk ik aan gewend ofzo,toen ging t veel sneller.difrax heeft ook brede papspenen,maar bij mij zuigen die vacuum.schiet ook niet echt op.
succes!
groetjes kari

Is pap met een lepeltje een optie? Is voor 's avonds misschien niet zo handig maar dan ben je van je spenen verhaal af.
Of de pap iets dikker of dunner maken zodat je het toch met je 123-speen of gewone speen af kon (bij die laatste kun je misschien zelf het gat wat groter maken).

Judith

nee lepel is geen optie omdat ik het om 22.00 geef.
vervelende is dat de spenen verstoppen van de bambix en ik wil overstappen van nutrix naar bambix. Nutrix verstopt namelijk zo.
ik ben er nog niet uit..

Hoi!
Je moet de papspeen van Dodie nemen. Wij hebben ook zo lang zitten klooien met weet ik wat voor flessen allemaal. Dodie heeft perfecte spenen (3-standen) en een speciale papspeen. Werkt bij ons perfect.
groetjes,
Kipling26

Hoi,

Wij gaven de papfles (rijstebloem) ook gewoon met de difrax fles en speen maat M. Maat L washier te groot (zelfs nu nog als ze bambix in de fles krijgt!) Gewoon af en toe fles eruit, schudden en weer door laten drinken. Helpt ook om meteen na het maken van de fles te laten drinken, laat je rijstebloem ff staan dan wordt het behoorlijk dik. En anders maak je het gaatje in de M speen iets  groter met een naald.

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Terug
Bovenaan