welke paracetamol?

Mijn mannetje moet volgende week woensdag voor zijn eerste prikjes. Nou las ik hier dat jullie de kids een zetpil of paracetamol geven. Dus ik in de winkel ook op zoek naar die dingen maar overal op het doosje staat dat het vanaf 3 maanden is. Nou is hij vandaag precies 2 maanden. Wat voor merk gebruiken jullie precies dan?? Misschien word hij helemaal niet ziek, maar wil die dingen voor de zekerheid toch in huis hebben..

Hallo,

Ik heb via mijn huisarts baby zetpilletjes besteld. Dit zijn zetpillen van 60 mg. Er zijn ook zetpilletjes van 120 mg, deze dien je dan doormidden te breken.
Ik weet niet van welk merk "mijn" zetpilletjes zijn.

Succes ermee.

xx Nicole

Volgens mij mag je wel vloeibare paracetamol gebruiken, dit is idd vanaf 3 maanden maar op advies van de arts mag je dat geven, hij/zij zal dan zelf wel vertellen hoeveel ml..Ik was ook op zoek naar para-zetpillen maar die bij de drogist verkrijgbaar zijn, zijn vanaf 2 jaar ?!? dus heb ook vloeibare gekocht..en anders even langs de apotheek, daar weten ze het ook wel en hebben ze zeker die zetpilletjes ook.

Hoi,
Ik heb altijd de eigen merk paracetamolzetpillen van de apotheek.
Die van 60 mg zijn voor kinderen tot 5,5 kg, vanaf 5,5 kg mag je die van 120 mg gebruiken. Ik heb dit toevallig laatst op het cb nog nagevraagd omdat Bent met twee maanden al zwaarder was dan 5,5 kg.
Zelf heb ik bij de oudste twee altijd meteen de 120 mg gekocht en deze (over de breeklijn) over de helft gedaan. (Met een warm mes snijden). Een doosje van 10 stuks 60 mg maak je is mijn ervaring nl. nooit op in die korte tijd dat ze ze nodig hebben.

Judith

Hallo,

Ik heb geprobeerd mijn zoontje zetpillen te geven maar wat dit betreft is hij in elk geval een volhouder want meneer wil geen zetpillen. Ik heb van Daro vloeibare paracetamol gekocht en dit gaat grif in het mondje.

Gr Linda

Hoi,

ik heb gewoon zetpillen van 120 mg gekocht omdat ze maar een keer 60 mg nodig zou hebben, bij de volgende prik is ze immers 3 maanden. Ik had de bedoeling hem doormidden te breken, maar was tegelijkertijd met iets anders bezig en toen had ik er al een hele zetpil ingestoken. Dan ga je hem er ook niet weer uitpeuteren en ik heb een kind wat de zetpil braaf laat zitten, dus heb ik het maar zo gelaten.

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan