welke pijntjes en steekjes zijn normaal?

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

Ik ben vandaag 5 weken zwanger. Ik heb drie maanden geleden een mk gehad. Nu heb ik last van opstopping, en ik weet wel dat dat ook gevoelig is nu, maar ik heb ook af en toe steekjes in mijn liezen en links en rechts boven mijn liezen. Welke krampjes en steekjes kan ik nu eigenlijk verwachten zonder dat dat iets slechts betekend.

Alvast bedankt, knuffels, mamasita

Hoi Mamasita,

De steken in je liezen en rondom zijn vrij normaal hoor.
Ik heb dat in het begin ook heel erg gehad.
Dat is je baarmoeder die zich langzaam uitrekt.
Ik had het ook als ik hoeste, flinke steken daar.

Ik zou me niet zo druk maken...Hoort er allemaal bij en mocht je nou ineens beroerd voelen bel je gewoon je huisarts even op.
En voor opstopping veel vruchten eten met vliesjes ( sinaasappel, appel met schil ) helpt bij tot nu toe heel goed.

Liefs Esther ( 24 wkn 2 dgn )

ik ken het ook, de pijntjes en steken.
ook heb ik last van verstopping gehad, wat mij leidde tot ontzettende krampen, paar keer echo gehad om te kijken waar het weg kwam, en uiteindelijk bleken het dus (gelukkig) mijn darmen te zijn.
wat mij heeft geholpen is heel donkerbruin brood eten, en sochtends beginnen me 1 of 2 kiwi's. tussendoor inderdaad veel vruchten (maar geen banaan!) en zeker de ontbijtkoek en drop laten staan!
ook de vruchten yoghurt van activia (va de reclame) helpt bij mij prima om verstoppingen te voorkomen.
succes!

groetjes antoinet, 11 weken en 3 dagen

Een banaan werkt niet verstoppend hoor, eerder andersom.
Vertelde een dieëtiste ons eens en die kan het weten!
(Wij dachten ook dat een banaan (ver)stoppend werkt, maar blijkt dus niet zo te zijn.)

Groetjes R.

Hoi,

Ik heb ook allerlei pijntjes en steekjes. Dat is idd. normaal. Zolang het geen krampen worden. Ik ben nu 4 w en 4 dagen zwanger. Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit ook. Mijn tweede zwangerschap is helaas uitgelopen op een miskraam, maar dat ging gepaard met echte krampen, vergelijkbaar met weeën. Ik vind het ook zo spannend en eng allemaal.
Veel succes.

Groetjes

Terug
Bovenaan