Welke progesteronwaarde is normaal

<p>Dag iedereen </p><p>Ik had aantal dagen geleden mijn progesteronwaarde binnen. Deze is 33nmol/ml </p><p>Dit is hoger dan ik voorheen had. Deze cyclus is namelijk met clomid. Maar ik heb pas over 2 weken een afspraak met de fertiliteit weer en nu zit ik met allerlei vragen. </p><p>Wat is jullie waarde na een eisprong en met welke waarde bleek je zwanger? Ik vind 33 best hoog al maar ik weet nou niet of dit goed genoeg is</p><p> </p>

Hee,
Ik had eerst een progesteron waarde van 1.2 en 2.2. Toen slikte ik 1 tablet per dag ( clomid).
Maar dat was niet genoeg voor een goede eisprong.
Toen overgestapt naar 2 tabletten per dag (clomid). En toen had ik een waarde van 22.2. Dat was zo'n 2 maanden geleden. Toen had ik wel genoeg om een eisprong te krijgen. 
Nu inmiddels 5 weken zwanger.

Suc6.... hopelijk lukt t bij jullie ook.

Dag Miriam
Om te beginnen hartstikke gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
Voor de clomid was het bij mij ook tussen de 20 en 25. Helaas na 2 jaar niet zwanger. Nu met de clomid meer dan 30. Ik hoop stiekem dat het deze ronde raak is. Alleen ik voel al me menstruatie klachten dus weet zeker van niet
Hoe groot was jouw eitje, weet je dat nog? Want toen het bij mij rond de 20 was sprongen mijn eitjes erg klein vandaar dat ik clomid een maandje mocht uitproberen 

Hey!
Ik gebruikte ook Clomid om zwanger te worden. Een waarde boven de 28 en onder de 90 geeft normaliter aan dat er een ovulatie heeft plaatsgevonden. Het is vervolgens aan jullie om te klussen rondom je ovulatie. Hoe hoger je progesteron waarde hoe hoger de kans dat je al zwanger bent op dat moment.
Ik heb Clomid 50mg geslikt. De eerste cyclus was mijn progesteron 40, toen helaas niet zwanger. De volgende fase was deze 58 en bleek ik inderdaad zwanger. Nu inmiddels 15 weken zwanger!

Om te beginnen hartstikke gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Ik ben dus gewoon gaan menstrueren helaas. Waarom moest jij clomid slikken? En hoelang waren jullie daarvoor bezig?

Toevallig open ik net zelf een topic hiervan! haha

Ik heb zelf een waarde vorige week donderdag gehad op cyclusdag 24 van 22.4. Is dit een goede eisprong?

[quote quote=10198406]Toevallig open ik net zelf een topic hiervan! haha Ik heb zelf een waarde vorige week donderdag gehad op cyclusdag 24 van 22.4. Is dit een goede eisprong?[/quote]
Van het ziekenhuis waar ik loop werd mij verteld dat elk ziekenhuis op een andere manier test. De mijne bijvoorbeeld met nmol/l. Zij hanteren een waarde tussen 10 en 50. 
Voor de clomid had ik ook gemiddeld 22. Zij zagen dat als een eisprong, in mijn geval niet goed genoeg om bevrucht te worden. Dus ik weet niet wat jouw ziekenhuis hanteerd.. deze vind een eisprong boven de 30 een ei die bevrucht kan worden en daaronder gewoon een goede eisprong. En lager dan 10 geen eisprong. 

Terug
Bovenaan