Welke schoenen zijn nu goed????

Ik ben op zoek naar soepele schoenen voor een kind dat langs de tafel loopt, nog veel kruipt, loopt niet los.

Wat kan ik daar dan voor schoenen voor kopen? Het loslopen duurt niet lang meer.
Ik heb al diverse schoenen gekocht, zootjes, sloffen van prenatal, schoenen met een zachtere zool van difrax enz.

Heeft er iemand een tip???
 
Hoi Mams3,

Ik heb een zoontje van 21maand die laat ik binnen over het algemeen op blote voeten lopen.(we willen niet dat er in huis schoenen word gedragen)  hij  loopt het  liefst op blote  voeten.  Hij heeft nooit echt aan tafel gelopen.op een avond kwam ie naar me toe gelopen. Ik heb voor hem elefants van van haren gekocht en nu heb ik ook schoenen gekocht bij scapino van het merk dr visser. Ik vind dat het goede schoenen zijn. goed buigzaam en stevig aan de achterkant.

Ik hoop dat je er wat aan heb.

Groetjes Sandra
 
Hoi!!

De mijne is nog niet zover, maar mss dat de baby-adidas wat zijn??
Die hebben soepele zolen en een voetbed, ze zijn wel prijzig maar ik ben er zeer over te spreken!!

Succes!!
 
Hoi,

Bedankt voor jullie tip, ik ga er in ieder geval even naar kijken.
Het nadeel is dat hij nog veel kruipt en dan is een soepele schoen wel fijn. Binnen heb ik ook altijd de sokken en de schoenen uit. Dat zit toch het fijnste.

Ook gaan we dadelijk het voorjaar weer tegemoet. Daar wil ik toch ook een beetje rekening mee houden. Wel is het belangrijk dat de maat goed opgemeten wordt. Kunnen ze dat bij b.v. Scapino ook?
 
Hoi,

Het enige wat ik weet is dat in de adidas zooltjes zitten met indicator.
De zool kan je eruit halen en onder je kleine's voetje houden, er zitten streepjes op die aanwijzen of het de goede maat is of niet.

Succes met het kopen!!
 
Hoi,

Bij de scapino hier in de buurt staat er een ophoging en daag staat zon meet ding in de winkel voor kinderen, ik heb het laatst ook gevraagd of ze het even goed konden op meten. En bij van Haren meten ze het voor je als je het vraagt en ze helpen ook nog eens om te kijken of de schoen goed zit.

Groetjes Sandra  
 
Over het algemeen wordt geadviseerd om pas schoenen te kopen als je kind een paar maanden goed kan lopen. tot die tijd is het beter om je kind op blote voeten te laten lopen of op antislipsokken.

Voor onze oudste hebben we pas echte schoenen gekocht toen hij naar de peutergroep op het kdv ging. Daar hadden alle kinderen schoenen aan.

Ik moet er wel bij zeggen dat hij dus met mooi weer heeft leren lopen en dan gaan blote voeten wat beter.
 
Nog een tipje:
Bij Dolcis verkopen ze kinderschoentjes met een zachte leren zool. Het zijn geen slofjes, maar ook niet direct schoentjes. Je kan er wel buiten mee lopen, maar zijn soepel genoeg voor de eerste stapjes. Na een dikke maand zelfstandig kunnen lopen, kan je kindje over op stevigere schoentjes. Bij de "betere" schoenenwinkel verkopen ze schoentjes met een wat dikkere zool maar wel met voldoende soepelheid. Dit zou een stapje na de zachte leren schoentjes kunnen zijn.
Laat je daarnaast goed voorlichten bij een goede schoenenwinkel. Je kan altijd zeggen, "ik denk er nog even over na", dus ben je niet meteen tot aankoop verplicht.
Veel succes!
 
Terug
Bovenaan