Welke schoenmaat hebben jullie kinderen van rond de 19 maanden?

Hoi,

Vandaag ben ik nieuwe schoenen gaan kopen voor mijn zoon en ik moest alweer een maat groter. Hij is 19 maanden en heeft maat 23. Zijn lengte is 83 cm en hij weegt 12,3 kilo.  Lengte en gewicht zijn gemiddeld, maar die voeten vind ik wel erg snel groeien.   Als je hem ziet lopen met zijn schuiten hahaha...Voorlopig hoeven ze mij even niet te groeien hoor. Is dit nu een gemiddelde maat of niet?

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig welke maat schoen hebben/ hadden jullie kinderen zo rond de 19 maanden?

Groet
Lies

hoi, wij hebben een zoontje die 2 weken geleden 1 jaar is geworden. Hij is 79 cm lang, weegt 11,8 kilo en heeft schoenmaat 22. Wij hebben ook 2 jongens waarvan er 1 17 jaar is en 1 die 14 jaar is. Zij hebben respectievelijk schoenmaat 47 en 45. Zij vinden het heel gewoon alleen ik moet er nog aan wennen met mijn schoenmaat 37/38. Dus maak je geen zorgen, ze leven graag op grote voet.

Mijn dochters leven juist op kleine voet.  
Marissa kreeg met 16 maanden haar eerste paar schoentjes, maat 19 was dat, ze was toen 80 cm en 11,3 kilo.   Inmiddels is  ze 3,5 jaar  en heeft nu maat 23.
Rebecca was 18 maanden toen ze ging lopen en begon zelfs met maat 18 , zij was 78 cm en 10,4 kilo op die leeftijd. Ze is nu bijna 22 maanden en gaat nu naar maat 19.
groetjes Melanie

Hier ook kindje met kleine voetjes. Mijn jongste dochter is bijna vier en heeft maat 23. Haar eerste schoentjes waren maat 18 met een zooltje erin (anders waren ze te groot), ze was toen anderhalf.
Oudste dochter is normaal volgens mij. Weet haar babytijd niet meer zo goed, maar op zesjarige leeftijd is voor meisjes maat 29 heel gewoon.
Mijn jongste, een zoontje, daarvan weet ik het nog niet. Tot nu toe heb ik hem geen schoenen aan gedaan. Dat zullen we later pas zien.
Ivy

hoi

mijn dochter is 19maanden en ook ik stond van de week vol verbazing te kijken naar haar nieuwe schoenen die volgens de verkoopster echt goed waren,..maat 23!!!!

heb wel eens gelezen dat je als ouder voortdurend achter de ontwikkeling van je kind aan hobbelt, zo dus ook achter de groei van de voeten!

maar ik hoop dat ze niet de voeten van mn vriend heeft geerfd mn vriend heeft namelijk maat 48.

Wat je vooral in de gaten moet houden is dat het om en om gaat. eerst de voeten een stukje en dan de lengte en dan weer de voeten
verder hebben jongens sneller 'grote' voeten dan meisjes maar dat trekt dan ook weer eerder bij. Verder blijven je voeten de rest van je leven door groeien net als je oren dus aan het einde van je leven kun je best nog wel een maatje groter eindigen

ik zou me er maar niet zo druk over maken als hij 18 is zie je er niets meer van.....

groetjes trees

Terug
Bovenaan