Welke slaapzak?

<p>Ik wil een slaapzak aanschaffen voor onze kleine vriend. Ik heb alleen geen idee wat voor een! Lange mouw, korte mouw? Hoe dik of juist hoe dun?</p><p> </p><p>Hij slaapt nu ingewikkeld ivm onrustig slapen, maar hij wringt zich uiteindelijk toch los om met een handje bij zijn gezicht te slapen. Dus ik wil de slaapzak proberen, daarbij word hij volgens mij ook niet recht blij van het inwikkelen. Temperatuur op de kamer is meestal rond de 20/22 graden.  Te warm, maar is helaasniet kouder te krijgen behalve met het raam open maar dat vind ik geen prettig idee ivm tocht. Hij slaapt nu dus in een doek, dunne deken met een lakentje, romper met lange mouw en zijn pyjama en sokjes. Wat raden jullie aan? En welke maat?</p><p> </p><p>Tevens zijn zijn handen wel koud als hij ze boven de deken heeft, moet ik bij een slaapzak dan handschoentjes aan doen? </p><p> </p><p>Hij is 11 weken en heeft maat 62 in zijn kleding. </p>

Ik heb al een merk in gedachten, ik vroeg me alleen af of het mrt lange of korte moet zijn en hoe dik?

Misschien kun je er 1 kopen waarbij je de mouwen eraf kan ritsen? 
Die gebruik ik hier altijd maar vaak heb ik de mouwen eraf. Als het koud is romper met lange mouw en pyjama. 
Ik gebruik nu een dikke slaapzak. Ik heb nooit handschoenen gebruikt.

Wij hebben een winter slaapzakje in maat 68/74 voor ons meisje met maat 62. Ook met afritsbare mouwen. We hebben het 1 nacht zonder mouwen geprobeerd maar toen had ze ijskoude armpjes (lange mouw romper+lange mouw trui). Nu slaapt ze alleen in een romper met lange mouw met een lange mouw slaapzak. Handjes zijn altijd koud maar wij doen geen handschoenen aan.
Wij bakeren ook niet in. Ze kan alleen wel echt minder met haar armpjes slaan in deze slaapzak, maar wel met een armpje tegen haar gezicht aan slapen.

Wij hebben een 4 seizoenen slaapzak met lange mouwen, die kan je heel makkelijk af- en aanritsen. Vaak slapen ze met een romper met lange mouwen of hun pyama, de armpjes vd slaapzak heb ik er vaak af en als het echt koud is dan doe ik de armpjes er weer op.
Als de kamer van je kleine vaak te warm is dan zou ik er 1 zonder mouwen en een dunne 100% katoenen stof aanschaffen. 

Terug
Bovenaan