Welke slaapzak?

Hi,
Wat voor slaapzak gebruiken jullie voor jullie baby's? Ik twijfel om een 4 seizoenenslaapzak aan te schaffen. Aan de andere kant ben ik van plan om sowieso (komende winter) een dekentje te blijven gebruiken omdat onze man dan rustiger ligt. Is het dan niet verstandiger om een zomerslaapzakje te scoren? (Aangezien we allemaal warme huizen hebben en we niet op de Noordpool wonen?) Verder nog tips qua merken etc?

Ik heb kort geleden nog 2 zomermodellen gekocht, vanwege de plotselinge hittegolven ineens. Eentje met lange mouwen en eentje met korte. In principe wissel ik die nu af. Lange mouwen met alleen romper en soms broekje/sokjes (afhankelijk van temperatuur) en korte mouwen met een romper met lange mouwen eronder. Denk dat ik nu wel een winterslaapzak koop. We gaan een weekendje kamperen en de weersvoorspellingen voor dit weekend zijn nogal belabberd.. Zl is nu bijna 3 maanden. Ik vind zelf persoonlijk slapen in warmte echt gruwelijk en slapen met de kachel aan lijkt me ook voor een baby niet fijn. Ons huis koelt toch vrij snel af als de kachel niet aan is, dus ook voor de winter gewoon lekker een dikke winterslaapzak en de temperatuur in de slaapkamer niet al te hoog opstoken.

Ik doe overigens ook over de zomerslaapzak een lakentje strak, want anders vliegt hij overal heen in z'n bedje.

Let bij het kopen vooral op het gat voor het hoofd. Goedkope slaapzakken hebben vaak een te groot hoofdgat, waardoor ze er zo in weg kunnen glijden. Zo kocht ik een goedkope van Action. Heb ik hem zelf nog zitten te vernaaien, omdat ik er te laat achter kwam dat het hoofdgat veel te groot was.

Thanks voor je reactie Happyhippie!
Er is inderdaad nogal veel keus.. En in het geval van de Action slaapzak wordt goedkoop dus "duurkoop".
Ik heb nu een mouwloze van Jollein en 1 met afritsbare mouwen van de Hema, de laatste is wat dikker dus daar heeft hij het (nu) enorm warm in. Hij heeft het trouwens sowieso vrij snel warm.

Ben inderdaad niet van plan zijn kamertje warm te stoken. Maar dacht evt aan een mouwloze wat dikkere voor herfst/winter waar dan als t echt wat kouder wordt een romper lange mouw onder kan (onze man heeft sowieso altijd een pyjama aan, behalve met deze warmte dan ;))

Terug
Bovenaan