welke soort fruit laxeert een beetje?

Hallo.

Ik heb een vraagje...Mijn dochter kan weleens wat moeilijker ontlasting maken en is ook wat harder.
Is bv nectarine/perzik ook voor de ontlastign zachter te maken? Ze is 13 maanden mag ze ook pruimen eten?
Bedamkt alvast.
Groetjes linda
 
Er zijn veel kindjes die hier last van hebben, de mijne ook hoor maar ik heb wel wat tips voor je. Het is ook zo zielig als ze zo moeten persen voor een piepklein drolletje....

* pruimen, kiwi's, sinaasapels Je kind is al een jaar geweest dus dit soort fruit mag je nu onbeperkt geven. Ik geef het mijn meisje ook, zij is 7 maand en reageert er super op! Geen kramp maar wel een goede stoelgang,
* kindicol van VSM 6 keer 6 druppels totdat de ontlasting zacht is (kan een paar dagen duren!) en daarna 3 keer 6 druppels elke dag en je houdt het zacht! echt het proberen waard.....
* extra vocht geven

Succes ermee..... en probeer het uit. Laat je weten of het werkt???
 
Kiwi werkt hier idd. ook super!!! En dochter vind het lekker. En proberen meer te laten drinken. Maar dat is bij mijn dochter lastig.
 
idd kiwi, pruim en sinaasappel. Wat hier ook wel eens help is verse ananas. Mn dochtertje vindt het ook nog eens heerlijk, het enige nadeel is dat je direct zo'n grote ananas moet aanbreken.....
 
Ik zie staan witte of bruine bonen...
Dat kan ik je afraden omdat 9 van de 10 kleine kinderen krampen krijgen van deze bonen...
Heb zelf een spastische darm en mij is altijd afgeraden om dit te eten!
Laat je kindje vooral zo veel mogenlijk drinken.
Je hebt ook buikjes pap van Nestle dat geef ik mijn zoontje en bij hem werkt het goed!
Geen wit brood maar bruin geven.
Wat je ook goed kan geven is appelsap verdunt met water, pure appelsap ik ook niet goed voor de darmen.
En inderdaad de pruimen.
Geen banaan en rijst dat stopt ook.
Groetjes Ilse
 
hoi meiden,


ik heb ook nog een tropische oplossing voor dit probleempje. Jouw kindje is al wat ouder maar vanaf 6 maanden kun je ook papaya geven. het lijkt qua structuur wat op meloen en is dus heel makkelijk fijn te maken. Hier op curacao is het de nr 1 oplossind van harde poep. als je het toch aan je kindje wil geven terwijl de ontlasting goed gaat doe je er gewoon een half banaantje doorheen. Omdat het zoet fruit is vinden kindjes het vaak ook heel lekker en het is weer eens wat anders.

groetjes, lou
 
Terug
Bovenaan