welke soorten fruit

hoi,

welke soorten fruit geven jullie buiten appel, banaan en peer?
mijn dochter is nu 5 maanden en krijgt al anderhalve maand fruit.
maar mag ze nu ook bijv. nectarines of kiwi of meloen ofzo?

groetjes Carli
 
Hoi

Ik geef gewoon al het fruit wat ik zelf ook eet (sinaasappels eet ik niet....) Dus nectarines, frambozen uti de tuin, druiven. Echt schrep fruit zoals sinaasappels en dergelijke zou ik mee wachten, maar als je kiwi door de banaan doet, dan kan dat best denk ik.

Succes
Caroline
 
Hoi, mijn zoontje is nu ruim 5 maanden en ik geef bijna alle soorten fruit. Appel, peer, meloen (alle soorten), abrikoos, perzik, banaan, nectarine. Als het fruitpapje iets te dun is, wat bij meloen vaak zo is, meng ik het met een stevigere fruitsoort (banaan) of met een beetje rijstebloem. Sinaasappel en kiwi geef ik nog niet.
 
Hoi,
Ik geef ook bijna alle soorten fruit wat ik zelf ook eet. Alleen verse aarbei nu eventjes
niet meer daar kan hij dus niet tegen. Verder meloen,peer,banaan,kiwi,sinaasappel of mandarijn (wel de velletjes eraf dus behoorlijk gepruts),nectarines,perzik.
Wat mijn mannetje het lekkerst vind vanaf het begin is banaan met kiwi. Vind hij echt
helemaal te gek.
Gewoon proberen denk ik.
Succes en groetjes
Melanie
 
Hoi,

Mijn zoontje is nu bijna vijf maanden, maar heeft nog geen fruit gekregen.
Via onderstaande link kom je op een site en kan je doorklikken naar een introductieschema voor o.a. fruit.
Misschien heb je hier iets aan....

Groetjes,

Gea

http://www.borstvoeding.com/kleintjes/
 
Hoi,

Ik heb "Het Baby Kookboek" van Sharon van Wieren. Hier staat onzettend veel nuttige informatie in m.b.t. voedingen voor je kind. Er staan ruim honderd recepten in en ook komen er onderwerpen in voor over bijvoeding, voedingsleer, drankjes, voedingsplan en voedselovergevoeligheid. Het is naast leuk ook erg leerzaam, want er staat bijvoorbeeld ook in welke soorten groentes je kind voor zijn eerste verjaardag (absoluut) niet mag eten. En dat je nitraatgroentes  maar 2x per week en pas na 6 maanden  mag geven. Het ISBN nummer is: 90-5897-163-5.
Gauw naar de boekwinkel dus!

Groetjes,


Petra


 
Terug
Bovenaan