Welke speen bij rijstebloem??

Hallo Mama's

Welke speen gebruiken jullie bij rijstebloem van nutrix? ik doe 3 scheppen op 200cc voeding, de large speen van bibi is te groot en ook de drie standen speen van avent op 1 gaat het nog te hard, ik geef haar de voeding met speen 2 van avent en dat gaat goed ze doet dan 15-20 min over de flesje, als ik de losse drie voor de nutrix pak gaat het veels te langzaam, weet me gee raad meer en ik heb al een hele colletie aan spenen.. Maar wil wel graag pap geven wat ze vind het heerlijk! MEt een lepeltje kan ze het ook al een beetje maar duurt het nog erg lang..

En dan nog hebben jullie een tip voor de nummer op de spenen van avent die zijn soms zo moeilijk te lezen, vinden jullie ook niet?

Groetjes Debbie mama van Fleur bijna 4 maandjes!

Hoi hoi,

Wij gebruiken de 3-standen speen van avent. Ik weet niet beter dan dat hij in 10 a 15 minuten klaar is, dat is al vanaf het begin ook toen ik nog borstvoeding gaf. Als ik een langzamere speen geef, word ie boos dat het niet snel genoeg gaat.
Heb ook wel gehoord dat je het gaatje van een gewone speen iets groter kan maken met een hete naald. Maar zelf geen ervaring mee.

succes ermee....

Hoi Debbie,

wat een ellende met die spenen, hè? Die fabrikanten verdienen goed aan ons, want voor dat je een speen hebt gevonden, die ongeveer goed is...
De small-speen is te klein, zeker toen onze zoon harder ging zuigen: hij zoog de bodem-ring van de Difrax-fles zo los (door het vacuum).
We geven de melk met Nutriton (kan ook met Nutrix) door de medium-speen.
De drie-standen speen ging te snel, vooral toen onze zoon doorkreeg, dat hij sneller kon drinken, wanneer hij zelf de fles draaide...
Pap geven we met de large-speen.
Eigenlijk had er tussen de small-medium-large steeds nog een tussenmaat moeten zitten. Wat je ook kunt doen is met een verwarmde (stop)naald zelf een groter gaatje maken in een small-speen. Daarna even uitkoken.

Succes ermee!

Groetjes, Marijon

Hoi,

Heb nog een medium speen liggen van bibi, maar dit is een antilekspeen( weer wat nieuws) zat in de kadodoos van prenatal, zou dat wat zijn vor de nutrix?? normaal krijgt fleur, friso normaal 3 scheppen gemengt met 3 scheppen comfort dat is dus al dikker, die drinkt ze uit de 2 speen van avent, de drie gaat daarbij ook tesnel, en de 3 is voor de nutrix eer niks want dan krijgt ze hem er niet doorheen! pff wat een gedoe, dan maar eens die m proberen?? ik heb ooit al eens een gaatje gemaakt in een speen maar dat hielp niks..

Groetjes Debbie en Fleur

hier het zelfde probleem deandro 3.5 maand drinkt zijn normale fles met speen 2 van avent nadat ik erachter kwam dat speen 3 veel te snel gaat, gister zijn fles met drie scheppen nutrix met de drie standen speen op stand 1 van avent gegeven maar ook dat ging erg snel, ik ben er dus ook nog niet uit, vanavond de fles met nutrix maar proberen met speen 3 ipv de drie standen speen.

Hoi,
dat heb ik dus ook gedaan maar dan krijgt ze dus 20cc in tien minuten!! dus wer veels telangzaam, dus het is echt niet handig, hoop dat er nog andere bruikbaretips zijn, er zijn wel speciale pap spenen maar die zijn niet van avent..

stomme spenen ook he.
Groetjes

probeer eens de spenen van de DA. die werkten bij ons perfect. ik heb eerst de speen tot drie maanden ervoor gebruikt daarna de papspeen.
je moet ze alleen wel wat vaker vervangen dan de aventspenen, maar zijn ook goedkoper.

marianne

oke bedankt, ik zal eens kijken moet morgen toch naar de stad.
Heb er gister nu 1 schep in gedaan en dan vind ze het ook lekker maar ze mag natuurlijk meer, met 1 schep krijgt ze het door de 3 speen van avent, zou vier scheppen op 200cc ook mogen want er staat op het pak dat het in een bord wel mag.

Groetjes

Terug
Bovenaan