welke speen op fles gebruiken, zoontje morst veel langs mondhoeken.

Mijn zoontje is nu bijna 2 maanden oud. de eerste 2 weken van zijn prille leventje heeft hij borstvoeding gehad en daarna al snel overgestapt op flesvoeding i.v.m onrustig drinken en meer willen drinken. Nu hebben wij in het begin maar heel kort speen 1 gebruikt van Avent (waarom weet ik niet meer, dronk misschien te sloom). Al snel gebruikte we dus speen 2, dit ging tot voor kort gepaard met vaak melk morsen vanuit zijn mondhoeken, de ene keer meer dan de andere keer. Nu is dat zo goed als over, alleen nu drinkt hij gigantisch sloom (45 min. over een fles van 120/150) en sinds van de week erg weinig, gemiddeld 200 cc minder per dag dan anders. eerst dacht ik nog hij heeft zijn 8 weken sprongetje en hij heeft afgelopen donderdag voor het eerst zijn vaccinaties gehad, het zal daar wel aan liggen, maar het blijft aanhouden. Nu krijgt hij sinds gisteren 123 speen van Avent op standje 1 en had hij zijn fles van 150 in 15 min. leeg. alleen begint hij weer gigantisch te morsen, alles is na elke voeding zeiknat.Heb geen idee wat ik nu moet doen, moet ik terug gaan naar speen 2 en afwachten, of moet ik een speen met 3 gaatjes nemen? Is hij misschien te moe dat hij zo morst en sloom en weinig drinkt? of zou het toch door het 8 weken sprongetje komen of de prik? of het is totaal wat anders?
 
Ik heb de 123 speen alleen voor de pap gebruikt. Misschien toch speen met 3 gaatjes proberen? Succes!! Soms is t echt even zoeken naar wat t beste gaat..
 
Ik weet dat de 123 speen een papspeen is, maar die had ik liggen, ik dacht kan ik wellicht proberen. heb de speen met 3 gaatjes geprobeerd, was helemaal geen succes. gister een andere fles gekocht (dr Brown's) dat leek even goed te gaan, maar helaas te vroeg gejuicht, weer was alles zeiknat. is het nu verstandig om weer wat nieuws te proberen, of is dat te verwarrend voor mijn zoontje. of moet ik gewoon even doorzetten met deze fles. Of heeft iemand anders een reden van het morsen?
 
Van difrax wel inderdaad. Ik heb uiteindelijk ook ongeveer elke fles aangeschaft die er was. En bij ons werkte de difrax het beste. Misschien van marktplaats?
 
Wat een zoektocht hè!
Je zou in de winkel kunnen vragen of de difrax speen op de d'r Brown past. Volgens mij wel.

wat voor voeding gebruik je en hoe veel?
Wat weegt je zoontje? 45 min is wel lang ja dit is ook vermoeiend voor je zoontje.

Je zou het kinnetje van je zoontje kunnen ondersteunen mt je middelvinger als je de fles geeft. zo kost het hem minder moeite om vacuüm te houden waardoor er minder lekt.
Ben benieuwd! Succes!
 
Ooowww die vergeet ik helemaal. Je zoontje op je benen leggen. Beetje schuin. En zijn wangetjes zachtjes een beetje naar elkaar duwen, zodat zijn mondje een beetje tuit. Scheelt ook enorm met knoeien.
 
Terug
Bovenaan