Welke speen valt niet uit? / hazenslaapjes verlengen

<p>hoi, twee vraagjes;</p><p>Mijn dochter van 11 weken probeer ik overdag in bed te laten slapen. Alleen valt haar speen steeds uit waardoor ze heel moeilijk inslaapt. We hebben een Difrax speen voor haar. Iemand tips voor een speen of een manier waarop de speen niet uitvalt? Bibs speen al geprobeerd. </p><p>Daarnaast heeft mijn dochter áls ze dan eindelijk slaapt hazenslaapjes van 30 a 45 minuten. Daarna wordt ze huilend wakker maar is nog hartstikke moe. Muziekje/geluidje aanzetten, sussen zodat ze weer verder gaat slapen werkt niet. Ze wordt hartstikke boos en moet haar dus echt uit bed halen. Ervaringen? Tips?</p>

Volgens mij is er geen speen die niet uitvalt wanneer er niet meer actief aan gezogen wordt. Wij hebben bibs spenen en spenen van alleen natuurrubber. https://www.greenjump.nl/Product/Verzorging/Baby-en-Kind/Fopspeen-en-Bijtring/Fopspeen-natuurrubber-ster-en-maan
Die vakken ook wel eens uit maar pakken ze hier makkelijker dan plastic speentjes 

Heb je de Wubbanub al geprobeerd? Die heeft een klein knuffelte eraan zitten die je makkelijk op de borst legt waardoor hij niet uit kan vallen 

Misschien inbakenen proberen? Met een XLluier of omslagdoek proberen en als het goed gaat een originele inbakendoek.. Slapen ze vaak rustiger van en wie weet blijft de speen dan ook beter zitten doordat ze minder beweegt..

Een slaapcyclus van een baby is 30 a 45 minuten. Het lukt je kindje dan waarschijnlijk nog niet meerdere cycli aan elkaar te plakken. Hebben wij ook lang gehad met onze dochter en het kwam vanzelf goed. Ze slaapt nu soms ruim 2 uur achter elkaar overdag. Gewoon bij vermoeidheidssignalen weer in bed leggen. 

Bij ons blijft de Bibs wel bijzonder goed zitten. Vaak uren lang (s nachts) en ook bij haar dutjes wordt ze wakker met speen nog in. Hoe ze het doet, geen idee... Ze is al wel bijna 9 maanden en kan dit sinds een maandje ongeveer.
30-45 minuten slapen is nog niet zo heel gek, zeker voor die leeftijd. Hier sliep ze ook max 45 minuten toen. En ook nog doodmoe. Wij hebben ook alles geprobeerd, maar alleen ouder worden hielp.

Terug
Bovenaan