welke speen voor Nutriton??

Ik heb een dochtertje van 4 maanden en geeft veel voeding terug. Ik heb daarom de Nutriton (johannesbroodpitmeel) gekocht. Ik gebruik de Avent flessen, maar door de gewone gaatjes gaat de pitmeel niet, en de met de 3 standen speen (stand 1) verslikt ze zich. Ik heb stad en land al afgezocht naar een speen met een wat groter gaatje dan normaal, maar ik kan ze niet vinden. Heeft iemand voor mij de gouden tip??

bedankt vast,
Mieke

Merel kreeg ook jbpm en daar gebruikte ik de etos 3 standen speen vanaf dag een voor.
Die past op de avent flessen.
Het ging niet echt je van het maar het was de enigste speen waarmee het redelijk goed ging en waarbij de jbpm ook door het gat ging.
Gaf altijd op stand een.
Nu krijgt ze kruitvat comfort voeding zit nog een beetje jbpm doorheen.
Dit geef ik met een gewone speen met 3 gaatjes.
Omdat er niet zoveel jbpm doorheen zit krijgt ze het als ik de fles tussendoor een paar keer goed schud er wel uit.

Je zou ook kunnen proberen de veoding nog wat dikker te maken. JBPM kan geen kwaad.
Weet niet hoeveel je er nu per voeding indoet maar probeer het eens met een schepje extra
Dit is het advies wat ik kreeg van de nutricia voedingslijn toen ik hun had gebeld om de vragen of zij misschien een goede speen wisten.
Merel kreeg op het laast 3 schepen op een fles van 200cc.
Ben begonnen met iets van 3 schepen op een fles van 100cc

Hoi Mieke,

Ik maakte met een schilmesje een heel klein extra sneetje in de speen waardoor de melk er beter doorheen ging. Dat doe ik nu nog voor Sven met zijn papfles. Een echte papspeen gaat voor hem nog te hard en zo gaat het heel goed.
Je moet de speen wel goed in de gaten houden want op een gegeven moment wordt ie wat brozer en dan wordt het gat wel te groot.

Enne, tussendoor goed blijven schudden wil ook wel helpen.

Succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi,

ik heb voor mijn middelste zoon ook altijd johannesbroodpitmeel door de voeding gedaan (wasvoeding oor hongerige baby)s, maar hij dronk het uit een speen voor pasgeborenen van difrax. En dan met zo'n kromme difraxfles. De fles was altijd binnen vijf minuten leeg. Vanaf negen maanden dronk hij het uit een antilekbeker maar hij kreeg het er altijd met gemak uit.

Groetjes van Marloes

Hey,

Mijn oudste dochtertje spuugde ook heel veel en heb toen een mega assortiment flessen en spenen in huis gehaald in verband met de johannesbroodpitmeel.
Uiteindelijk kwam mijn moeder aan met de fles van tupperware! Deze fles was voor mij echt fantastisch!

Succes! Groetjes,
Wen.

Ik weet alleen niet hoeveel JBPM je toevoegt... hoe meer, hoe dikker. Ik maak 165 ml voeding en voeg daar 4 afgestreken scheppen JBPM toe.
Ik gebruik een aventfles met een 6 maanden speentje erop. Deze heeft 4 gaatjes en daar kan mijn dochter goed mee uit de voeten.

Succes!

mijn zoontje van 9 weken krijgt flessen van 180 cc en hier doe ik 5 afgestreken schepjes nutriton bij. met de nr. 3 speen van avent gaat dit goed, hij drinkt hem in 10-15 min. leeg.
wel eerst de fles aanmaken met de gewone voeding, even schudden, dan pas de nutriton toevoegen, dan gaat het goed. ik deed eerst alles tegelijk erin maar  toen werd  de voeding heel dik en kreeg hij het bijna niet uit de fles. succes

Terug
Bovenaan