welke speen voor pap?

Hallo,
ik heb mijn dochter de borst gegeven maar nu krijgt ze de fles sinds een maand. omdat ze nog niet doorslaapt (ze is 5,5 mnd) wil ik rijstebloem geven. Maar dat spul blijft in de fles zitten! Normaal drinkt ze met een 1 of 2 speen van Avent. Ik heb de 3standenspeen geprobeerd maar die wil ze niet, dan moet ze huilen. Daarna heb ik speen nummer 3 gekocht, maar nu blijft alle 'pap' in de fles zitten en ze drinkt de melk eruit. Met welke speen geven jullie pap??
Belinda

Hoi,

De avent standenspeen gaat veel te snel, voor mijn zoontje.
Ik gebruik nu de aventfles met de bibi standenspeen. Die had ik gekregen in zo'n pakket. Maar nu kan ik hem in de winkel nergens vinden. Ja, wel de dunnere maar die passen weer niet op de avent flessen. Fijn he!

Misschien heb je er iets aan.

Groetjes

Hoi,

Ik gebruik gewoon de standen speen van avent. Wel gek dat ze die niet wil!!
Maar je heb zowiezo standenspeen of een papspeen nodig, van alle andere spenen zijn de gaatjes idd te klein voor de rijstebloem.

Succes!!

hoi

Het gaatje van de 3 speen iest groter maken helpt ook wel even in de gaten houdendat het niet te snel gaat en anders kun je hem nog groter maken deed ik ook en dat werkte prima goroetjes wendy

Ons zoontje dronk, naast de bv,  goed uit de brede fles van Difrax. Voor de pap (bood ik vanaf 7 mnd af omdat hij vanaf die leeftijd ook kv dronk) gebruikte ik de 3-standen speen van Difrax.
Succes!

Vanavond heeft Marijn ook voor het eerst rijstebloem gekregen in zijn fles. Normaal gebruiken we een Difrax fles met een dental speen (zo'n gek krom speentje). Nu heeft ie gedronken uit een Avent fles met een 3 standen speen. Op standje 1 en nog had ie het in 10 minuten op. Ongeveer 220 cc Nutrilon + 2 eetlepels rijstebloem. Hopelijk snapt ie de volgende keer dat ie niet zo hard hoeft te zuigen.
Gewoon uitproberen dus!

Ik heb dit ook gehad en merk dat de rijstebloem goed moet oplossen, anders krijg je inderdaad dat de speen verstopt raakt. Voeding wat warmer bereiden en daarna met koud water afkoelen. Dan raakt de speen niet verstopt (en je kan evt. ook al speen 4 gebruiken)

succes!

martine

Terug
Bovenaan