Welke speen?

<p>Hallo, Ik wil even advies vragen over het volgende. Na een halve winkel aan flessen te hebben gekocht voeden wij momenteel met de Dr Brown met Difrax s Speen. Nu verslikt onze zoon (4 weken) zich hier vrij snel mee vooral in het begin als hij gulzig begint aan zijn voeding maar hij drinkt verder wel door en waarbij hij voor heen erg moeite had met zelf z’n voeding drinken ivm vroeggeboorte lijkt dit wel sneller te gaan. Nu vraag ik me af omdat hij zich toch verslikt bij de Difrax speen en de melk ook weleens langs z’n mond loopt omdat hij misschien niet snel genoeg slikt of ik niet toch moet voeden met de fase 1 speen van dr Brown. Of zal dit weer te langzaam gaan en laat hij z'n voeding weer deels staan?  Het is nog al een zoektocht en vind het allemaal toch wat lastig om iedere keer weer te veranderen van dingen. Ouders met ervaring hier op het forum misschien? </p>
 
Wij gebruikten tot 4 weken geleden de fase 1 speen van dr Brown. Heb alleen ervaring met die speen op deze fles, maar zijn wel begonnen met avent en daar verslikte onze zoon zich ook constant met de 1 speen. Met de fase 1 van dr Brown verslikte hij zich vrijwel nooit. Weet niet of dit te maken heeft met dat hij toen hij net geboren was (en dronk uit de avent) nog niet goed wist hoe hij moest drinken of dat de speen echt het verschil is. Je zou een keer de fase 1 speen kunnen proberen, die heb je er denk ik toch bij gekregen?
 
Ik gaf borstvoeding, maar af en toe een flesje (kunstvoeding) en tot een maand of 2 oud altijd met speen 1 van Dr. Brown op dito fles met ventiel. Als ze wat voeding laten staan is het meestal omdat ze genoeg hebben gehad en zo niet dan komen ze tussendoor nog een keertje en kan je nog wat aanbieden. 
Ik herken het helemaal. Veranderen, weer terug veranderen, iets anders proberen en dan twijfelen en alles opzoeken hoe en wat. Ik vond het een heel gepuzzel en dan wel of geen ventiel, grote of kleine speen, gewoon rond of speciaal gevormd. Ik had zelf een winkel kunnen beginnen hier... 
Je zou ook kunnen switchen halverwege een voeding als je denkt dat het te langzaam gaat en hij te weinig krijgt dat je dan de speen wisselt. En anders kan je altijd contact opnemen met de Nutrilon voedingsadvieslijn of je kraamhulpbureau (kan bij Naviva (zo wat landelijk) totdat je kindje 1 wordt. 
Heel herkenbaar, maar probeer een beslissing te nemen en die even vol te houden, verandering duurt ook even voor ze het oppakken. 
 
Je zou eventueel de melk een beetje kunnen indikken met Johannesbroodpitmeel. Een klein beetje kan de truc al doen!
 
Ik heb 3 maanden lang de dr brown fles gebruikt met de 1-speen. Nu sinds een week overgestapt op Aventfles met de 1-speen, deze gaat duidelijk een stuk sneller dan de dr Brown. Ook de difrax s-speen gaat sneller dan de dr Brown. 
Dr Brown is echt de fijnste fles/speen voor de eerste 2-3 maanden ivm krampjes. De voeding druppelt en het spuit er niet uit. Bij difrax en Avent is dit wel zo. (ik werk op een kinderdagverblijf, heb alle flessen en spenen al gezien?)
Gezien de ergste krampjesperiode hier voorbij is, ben ik overgestapt op de Aventfles. Deze lekt minder en ik vind dit de beste fles ná de eerste 3 maanden!
Dus ik zou gewoon terug gaan naar de dr Brown 1-speen. De 2-speen is echt pas vanaf 3 maanden. En als hij voeding laat staan, heeft hij genoeg of probeer je het 10 minuutjes later opnieuw. Dat hoeft niet perse door de speen te komen.
 
Ik heb 3 maanden lang de dr brown fles gebruikt met de 1-speen. Nu sinds een week overgestapt op Aventfles met de 1-speen, deze gaat duidelijk een stuk sneller dan de dr Brown. Ook de difrax s-speen gaat sneller dan de dr Brown. 
Dr Brown is echt de fijnste fles/speen voor de eerste 2-3 maanden ivm krampjes. De voeding druppelt en het spuit er niet uit. Bij difrax en Avent is dit wel zo. (ik werk op een kinderdagverblijf, heb alle flessen en spenen al gezien?)
Gezien de ergste krampjesperiode hier voorbij is, ben ik overgestapt op de Aventfles. Deze lekt minder en ik vind dit de beste fles ná de eerste 3 maanden!
Dus ik zou gewoon terug gaan naar de dr Brown 1-speen. De 2-speen is echt pas vanaf 3 maanden. En als hij voeding laat staan, heeft hij genoeg of probeer je het 10 minuutjes later opnieuw. Dat hoeft niet perse door de speen te komen.
 
Ik heb 3 maanden lang de dr brown fles gebruikt met de 1-speen. Nu sinds een week overgestapt op Aventfles met de 1-speen, deze gaat duidelijk een stuk sneller dan de dr Brown. Ook de difrax s-speen gaat sneller dan de dr Brown. 
Dr Brown is echt de fijnste fles/speen voor de eerste 2-3 maanden ivm krampjes. De voeding druppelt en het spuit er niet uit. Bij difrax en Avent is dit wel zo. (ik werk op een kinderdagverblijf, heb alle flessen en spenen al gezien?)
Gezien de ergste krampjesperiode hier voorbij is, ben ik overgestapt op de Aventfles. Deze lekt minder en ik vind dit de beste fles ná de eerste 3 maanden!
Dus ik zou gewoon terug gaan naar de dr Brown 1-speen. De 2-speen is echt pas vanaf 3 maanden. En als hij voeding laat staan, heeft hij genoeg of probeer je het 10 minuutjes later opnieuw. Dat hoeft niet perse door de speen te komen.
 
Hoi
Je zou kunnen kijken of je t gaatje heel iets groter kunnen maken met een speld of een Klein gaatje er bij prikken inde de brown  zodat t nog iets langzamer de melk er uit komt als bij de difrax 
 
Terug
Bovenaan