Welke speen?

Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje waar hopelijk iemand het antwoord op weet....
Mijn dochter van 14 weken krijgt af en toe een flesje met moedermelk. Aan de borst drinkt ze erg snel en is ze zo klaar, maar het flesje doet ze ruim 20 minuten over. Ik gebruik een speen nummer 1. Nu is mijn vraag of ik misschien een andere speen moet gaan gebruiken? Weet iemand wanneer een kindje toe is aan een nummer 2 of 3 speen?

Groetjes
Joan

20 minuten is nog echt niet lang hoor. als ze gewoon drinkt zonder te knoeien of dat je merkt dat ze de speen vacuum zuigt zou ik deze speen nog ff houden.

groetjes martine
(demi is 11 weken)

Hoi. Staat dat niet op de verpakking als je die speentjes koopt. Ik heb toevallig van de week voor mijn kleinste een flesje en speentjes gekocht (ik geef 1x per dag een flesje bv om te oefenen zeg maar..), en daar stond op de verpakking (van Avent) dat nr. 1 tot een maand is, en nr. 2 vanaf 1 maand. Nummer 3 weet ik zo niet, maar dat is dan weer voor daarna...
Gr. Anne-Marie
mama van Tim (2,5) en Jesse (van 12-7-07)

Dat klopt, maar dat is maar een indicatie.
Het ligt ook maar net aan hoe sterk de zuigkracht van je beebje is.
20 óf 30 minuten over een fles doen is heel normaal. Als het sneller is dan 15 minuten is dan gaat de speen te snel.
Mijn dochter is 10+ maanden en drinkt nog steeds uit de nr 2 en 3 van avent (sterke zuigkracht)

Groetjes Debby mv B'Elanna

Mijn dochter is bijna 9 maanden (morgen) en drinkt nog steeds met speen nr 1 van Avent. Ik heb altijd begrepen dat als ze 15 - 20 min over een hele fles doen dat het dan prima is, pas als het veel langer gaat duren is ze misschien toe aan een andere speen.
Hannah krijgt ook nog steeds BV en op m'n werkdagen dus mm in een fles. Die leeftijd op de verpakking zegt dus niet zo veel. Ik had ook al een keer twee spenen nr 2 gekocht, maar die liggen nog steeds ongebruikt in de kast.
Uit een fles hoeven ze minder hard te zuigen dan aan de borst, daarom is speen nr 1 prima voor borstkindjes.

Karin, mv Hannah (20-11-2006)

ik ben met ong 6 weken over gegaan op fles, nr 1 van avent, 2 ging veel te hard, dan verslikte hij zich steeds, toen ie een week of 10 was de nr 2, met 4 maanden nummer 3 voor de laatste fles, daar deed ik rijstebloem in en dat lukte niet met nr 2, dan duurde het zooooo lang, en met 6 maanden ben ik de 3 voor de gewone en de 4 voor de pap gaan gebruiken, de 4 heb ik trouwens open gesneden, want met die bambix zat ie steeds verstopt, en aangezien er voor avent geen papspenen zijn en die van de etos alleen voor de kleine flessen, heb ik die dus maar zelf gemaakt (kruisje erin snijden, diagonaal van gaatje naar gaatje)

Hoi!!

Voor avent zijn er wel papspenen hoor! ik heb ze zelf in overvloed liggen, Het zijn  
 1-2-3 spenen en gewoon te verkrijgen bij de drogist.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Terug
Bovenaan