welke speen?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Onze dochter is nu 3 en halve maand en wil sinds een paar dagen de fles niet meer goed leegdriken. Ze zit echt aan het minimale wat ze volgens het cb binnen moet krijgen.
Het lijkt wel of de speen haar niet meer goed bevalt.
Ik gebruik Avent-flessen met een nr 1 speentje.

Wat gebruiken jullie?

Liefs Sesam

Hoi,

Ik heb de avent spenen met 4 maanden vervangen. Ik gebruikte tot die 4 maanden de nr 1.
Nu gebruik ik nr 2. voor melk en nr. 1 voor sap. Ik heb ook nog een 3 standen speen liggen, maar dan moet het drinken echt wel wat dikker zijn, anders verslikt ze zich.  Ik had gister wat fruit uit de vriezer en dat was nogal waterig. Ik had het in een flesje gedaan, want ik dacht dat dit wel makkelijker zou gaan dan eten, juist omdat het zo waterig was. Niet dus.
Overigens merk ik niet veel verschil tussen de nr 1 en 2. je zou natuurlijk wel een 2 kunnen proberen. De bedoeling is dat er dan wat meer uit komt en er dus sneller gedronken moet worden, waarvan ik me dus afvraag of dit ook wel gebeurt.
Verder kan ik je niet echt helpen. Ik heb wel een keer een Nuby fles met speen geprobeerd, maar hier kreeg ze helemaal niks uit. Dus weer terug naar de avent!

Groetjes,
Natasja

Hoi,

Wij gebruikten ook eerst speen 1 van avent. Daarna speen 2 maar dat vond Ruben maar niks dus gebruiken we nu speen 3. Daardoor drinkt hij wel sneller maar wel zijn fles leeg en dat deed hij met speen 2 niet. Hij heeft door het snelle drinken geen krampjes dus het "mocht wel" van het cb. We hadden een speciale papspeen (met fles) voor zijn laatste fles gekocht maar dat ging hem wel te snel, die staat dus lekker in de kast.

Groetjes Diana en Ruben

Hoi hoi,

Ik gebruik voor Ruben adventflessen.....voor de sap met speen 2 en met de melk + rijstebloem ook speen 2 maar daar heb ik met een vorkje een gat in geprikt, want de 1-2-3 speen ging nog te hard. Maar inmiddels is het gat zo groot geworden dat hij aardig op de 1 stand van de standenspeen lijkt dus ga ik die straks uitkoken en die proberen.

Groetjes van Mieke mv Lotte, Jozua en Ruben

Ik zou idd ook een andere speen proberen, die nr 1 is redelijk klein. Ik dacht zelf eigenlijk dat 1 tot 1 maand was, 2 tot 2 maanden enz....
patricia

Ik ben toen Yara 2 mnd was over gegaan op nr2. Nu werd ook deze te klein maar nr3 was nog te groot. Ik heb er toen met een veiligheidspeld een gaatje bij geprikt (nr2) en dat ging een tijdje perfect. Inmiddels ben ik al weer over op de 1 2 3 speen omdat ik Yara's voeding best wel behoorlijk dikker maak tegen het spugen. Dit werkt nu goed.

Terug
Bovenaan