Welke speen?

Goedemorgen!

Als jullie bv Nutrix in de avondvoeding doen, welke speen gebruiken jullie dan?
Hier wordt het toch dikker van? een soort pap?
Als het cb het goed vindt wil ik dat door de fles van 19.00 uur doen zodat wij Finn niet meer om 22,30 uur wakker hoeven te maken. Hij ligt dan zo diep te slapen, maar misschien heeft hij het ook wel nodig hoor, die 5 voedingen. Ik weet eigenlijk niet wanneer je overstapt naar 4.
Ik gebruik de difrax fles en de avent fles.

hallo,

vor de difraxfles kun je de mediumspeen proberen of anders de large speen. Mijn zoontje drinkt friso 1 met johannesbroodpitmeel en dan wordt de voeding ook dikker en hij drinkt het met de mediumspeen. Ik weet niet hoeveel nutrix je er doorheen wil gaan doen en hoe dik het wordt en het e.e.a. is ook afhankelijk van de zuigkracht van de kleine.  

Persoonlijk vind ik de spenen van difrax ook fijner. Ik zelf gebruikte ook altijd de aventflessen. Die hebben ook verschillende spenen. Maar zij hebben niet kleine en grote gaatjes maar 1, 2, 3 of 4 gaatjes. Als je dikke voeding hebt blijven die gaatjes dus te klein. (tenmisnte die van mij kreeg er gewoon niks doorheen gezogen)

Je hebt ook doseerspenen/drie standen spenen. Bij mijn   ventje was het geen suces. Zelfs in de kleinste stand ging het veel te snel en  stroomde het zijn mond uit omdat hij niet zo sne kon drinken  (had de doseerspeen voor avent)

Het is altijd een heel gedoe om het uit te vogelen, maar ik moet zeggen ik ben nu heel tevreden over de difrax medium speen. Noah drinkt zijn fles van 200 ml in een kleine 10 minuten leeg.

Mirjam

Terug
Bovenaan