Welke spelletjes doen jullie?

Hallo mama's,
De kleine is inmiddels ruim 5 maanden en dus steeds langer wakker. Ben heel benieuwd wat jullie allemaal met jullie kindjes doen. Heel veel spelletjes, laten jullie ze in de box liggen, ga je ermee weg? Ik heb het gevoel dat ik echt iets wil doen wat zij leuk vindt, maar weet soms niet zo goed wat dan.

Hoi

Mijn kleine mannetje is inmiddels 4 maanden.
Wat leuk is om samen te doen is o.a. liedjes zingen en dan vooral die met gebaren.
Verder vinden ze kiekeboe spelletjes en hele simpele babyboekjes vanaf 5 maanden meestal leuk.
Ik ga zelf ook veel weg met de kleine, lekker in de kinderwagen en naar buiten.
En zelf gaan ze nu ook veel meer spelen, je hebt ook genoeg babyspeelgoed te koop.
Celeno heeft zoiets als een babygym(rainforest van fischerprice) en dat vindt hij helemaal geweldig!
Dat is met geluiden en lichtjes en nu kan hij zelf tegen de speeltjes die boven hem hangen aan slaan en ze af en toe ook al vastpakken!
En elke maand dat ze weer wat groter zijn, kunnen ze ook weer wat meer en zijn er weer veel nieuwe spelletjes die je kunt doen.
Dat gaat zo snel, vooral het eerste jaar!

xx

Hoihoi,

Evy speelt graag in de box. Daar ligt verschillend speelgoed in. Bijtring, dingen die geluiden maken, eigenlijk vanalles van verschillende afmetingen. De babygym vindt ze ook geweldig en haar muziekmobiel boven de box.
Verder is spelen met papa en mama helemaal het einde nu, vooral het trekken aan haren en onze brillen.
Ik zing ook geregeld met haar en dans dan door de kamer, dan lacht ze volop.
En wandelen vind ze geweldig, wel al in de buggyzit, want anders kan ze niets zien.

Veel speelplezier,
Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Ja, dat doe ik eigenlijk al.  2 keer wandelen (de hond moet ook uit), op de grond, in de box met de mobiel, op het bed met de babygym... De box met mobiel vindt ze sinds deze week opeens niks meer, terwijl ze dat altijd geweldig vond. 's Avonds wil ze opeens op schoot zitten en mee 'tv kijken'. Maar voel me daar niet helemaal goed bij. Of zou dat niks uitmaken zolang ze ver genoeg af zit? Van de ene kant zijn het ook gewoon bewegende dingen, van de andere kant lijkt me dat slecht.

Wat hier favoriet is: het linkerhandje tegen rechter voetje, daarna andersom en zo maar door. Idee gehaald van www.bobolino.tv. Daar staat een filmpje op. Het is heel simpel maar zorgt hier voor heel wat schaterplezier.

Terug
Bovenaan