Welke spenen op Medela-flesjes

Hallo Allemaal,

Welke spenen passen op de medela-flesjes?
Als ik gekolfd heb, wil ik de melk niet continu over willen schenken in mijn Advent flesje.
Ik weet dat medela ook spenen heeft, maar die zoek ik niet.
In het ziekenhuis hadden ze weggooi flesjes en speen. Deze speen paste namelijk wel op de medela-flesjes.
Nou ben benieuwd op jullie antwoorden.

Groetjes Miekje

He meis,
Ik kolf ook heel af en toe af, en gebruik dan de spenen van difrax, staat op het papiertje wat er aan hangt dat die ook ervoor gebruikt kan worden.
Succes ermee.
X

Die flesjes hebben een standaardmaat. De eigenmerk spenen van Kruidvat DA Etos passen, maar ook die van Bibi en Difrax. Kies een speen waar je altijd makkelijk aan kan komen. Ik heb nu die van Difrax, die kan je namelijk bij de meeste apotheken en drogisten kopen, zit ik niet meteen vast aan een bepaalde winkel die het dan misschien net niet op voorraad heeft. Ik vind ze ook sterker van Difrax, minder slap dan de eigen merk in ieder geval. Ik heb ze op een fles van het merk Mepal. Al die flessen hebben dezelfde standaardmaat.

Groetjes

Wasabimammie!

In het ziekenhuis hebben ze meestal steriele Nutricia-spenen en van die glazen Nutricia flesjes. Ik ben thuis gaan kolven en gebruikte daarbij dezelfde glazen Nutricia flesjes met Medela-spenen, maar ik merkte dat ook de Difrax-spenen erop pasten. Ook pasten de andere spenen op de Medela-moedermelkflesjes, die ik later kocht. Ik heb dat eens nagevraagd en het zijn inderdaad standaard maten. Je kunt het één en ander dus gewoon uitwisselen.

Handig bedacht door......

Terug
Bovenaan