Welke sport tijdens zwangerschap?

Ik ben heel benieuwd welke sport jullie doen tijdens de zwangerschap?
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap erg veel rugklachten gehad en alleen zwangerschapsyoga gedaan. Deze zwangerschap gaat het beter en doe ik fitness en Zumba.
Ik zit te denken om deze keer ook zwangerschapszwemmen te gaan doen.
Heeft iemand hier ervaring mee of nog andere leuke tips om te doen?

Alvast bedankt!!

Ik sport lekker niet, maar dat doe ik anders ook niet. Ik heb een drukke baan en ik laat de hond veel uit en ik heb al een peuter, dus beweging genoeg... Ik heb het voor m'n figuur ook niet echt nodig. Maar wandelen bevalt mij eigenlijk best wel goed.

Ik ga straks aan zwangerschapszwemmen doen. Ik deed voor mijn zwangerschap aan fitness, maar de laatste keer dat ik dat deed, een paar weken geleden, werd ik helemaal niet lekker. Dus voor mij een teken dat ik het rustiger aan moet doen.

Ik deed aan Pilates, waar ik na mijn vorige 2 zwangerschappen heel veel baat bij had voor mijn rug en bekken. Daar ben ik met 19 weken mee gestopt omdat het teveel oefeningen werden die me niet meer lukten. Er bestaat wel zwangerschapspilates.

Nu heb ik 1 keer aquafit voor zwangeren gedaan en dat is erg lekker, maar of je het sporten mag noemen? Daarvoor vond ik het teveel relaxed en te weinig inspanning. Maar misschien moet ik ook wel eens leren dat een zwangere niet meer moet doen wat een ander doet. Dat scheelt me deze keer nl een hoop bekkenklachten!

Thanx! voor jullie reacties.
Swiepie ik ben normaal ook een fanatieke sporter, maar dat heb ik de vorige keer ook wel afgeleerd, inderdaad sporten is niet altijd het juiste woord ; ), gewoon lekker in beweging zijn ; )

Hoi,
Ik doe nu al zo'n tien weken mee aan zwangerschapszwemmen en ik vind het echt heerlijk. Gewoon even dat gewichtsloze gevoel in het water en lekker baantjes trekken, oefeningen doen voor mijn bekken en ontspanningsoefeningen. Echt heel fijn. Ik deed bij mijn eerste mee aan zwangerschapsgym maar vond dit niet leuk.

Terug
Bovenaan