van flanelle of hydrofiele luiers heb je er echt keiveel nodig,vooral de eerste dagen.je baby word er ingewikkeld na de geboorte,2 gebruik je er met wassen,1 in t bedje onder t hoofdje.ik heb mn scheurtjes ermee drooggedept na t plassen onder de douche.ging veel beter als met een handoek ofzo.ik had er 12,en dat was veel te weinig.heb snel 2 pakken bij laten halen.
navelbandjes kreeg ik van een vriendin die ze vorig jaar niet nodig heeft gehad.bij haar eerste bevalling was t in de mode bij de kraamverzorgsters en bij haar volgende niet meer.maar ik had ze maar liever wel in huis,als je kindje probleempjes met t naveltje krijgt zou je ze kunnen gebruiken.
jasje had ik maat 56 omdat ik wist dat ik een vrij klein kindje zou krijgen.maar 1 week voor de bevalling hing er een snoezig gevoerd jasje bij de zeeman,maat 50,afgeprijst voor 3 euro.die heb ik meegepakt,en maar goed ook,want dat was t enige jasje wat boas pastte en nog steeds past.die jas van maat 56 verzuipt hij nog steeds in na 7 weken.hoe te groot moet maat 62 dan niet zijn.
luiers had ik newborn van pampers,veel te groot!snel kruidvatluiertjes gehaald,die zijn net een slagje kleiner.
en koop niet teveel kleertjes.kun je beter doen als het geboren is,dan weet je beter wat je nodig hebt.bij ons waren alle kleertjes maat 50/56 te groot en is mn moeder kleertjes maat 50 gaan kopen.maat 50/56 begint nu te passen maar is bijna allemaal te dik voor het mooie weer wat eraan komt.terwijl ik het aangeschaft had met de gedachte:hij word in de winter geboren,dus lekkere warme kleertjes kopen.zo ook een peperduur wollig skipakje maatje 62..die gaat hij ws over een maand of 4/5 passen.in augustus dus.en we hadden ook geen babyfoon.ik dacht;we horen hem wel.maar beneden op de bank met de tv aan mooi niet dus.dus moest manlief weer op pad.
best moeilijk he?
succes met aanschaffen.
en oja;lekkere zalfjes voor jezelf daaronder.calendula bv.mijn man is de eerste dagen uren weggeweest om te shoppen voor al die dingetjes(luiers en zalfjes,voeding,spenen,babyfoon)ik heb hem toen echt gemist en hij was ook doodmoe.is toch jammer.
groetjes kari