Welke stappen hierna?

Ben de tel alweer kwijt, maar na een jaar (iets langer misschien) helaas nog steeds niet zwanger geworden. Onderzoeken in het ziekenhuis gehad en alles was zowel bij mij als bij me vriend goed, omdat we meer procent kans hebben op een natuurlijke zwangerschap laten ze ons 6 maanden proberen, na de 6 maanden nemen ze contact op voor verdere stappen. Weet iemand wat voor stappen dit zijn??

Me cyclus is prima en ik heb een eisprong. Mij lijkt het dat ze dan niet beginnen met me eisprong opwekken.

Ik probeer er zo weinig mogelijk mee bezig te zijn, voor mijn gevoel voelt het alsof ik een aantal keer een cyclus ook zo min mogelijk er mee bezig ben geweest en zelfs dan lukt het niet. Zo frustrerend, je raakt je geduld en hoop gewoon kwijt.

Wie weet wat voor stappen hierna ondernomen worden? Een traject, zo ja welk traject?

Vruchtbaarheidstraject is echt maatwerk. De gynaecoloog zal jullie verder helpen. Ik kan wel bijvoorbeeld IUI roepen, maar misschien komt de gynaecoloog met andere opties.

Wij hebben precies dit zelfde gehad! Ook onderzoeken gehad, alles was goed. Wij kregen het advies probeer het 6 maanden..

7 oktober’24 hebben wij toen een gesprek gehad in het ziekenhuis (6maanden waren om). Toen is er besproken geworden over het IUI-traject te gaan starten met hormonen. We hadden dan besloten om dit te gaan starten in november, maar het kon vanuit het ziekenhuis ook wel gelijk.
Maar 5 dagen na dit gesprek stond ik met een positieve test in mijn handen. Wij vonden dit zo bizar dat we naar bijna 2 jaar, onderzoeken en bijna het starten van een traject toch echt zwanger waren.
Nu zijn we al bijna 6 weken aan het genieten van onze dochter.

Ik denk dus dat je vervolg stappen zijn richting een traject. Maar laat je dit natuurlijk uitleggen in het ziekenhuis, wij zouden 6 poging iui krijgen, als dat niet was gelukt ging het ivf worden. Succes en hoop dat jullie die positieve test snel in handen hebben.

Hallo, dat hangt echt af van de uitdagingen waar u mee te maken heeft. Bijvoorbeeld, in gevallen van onverklaarbare onvruchtbaarheid – wanneer alle tests normaal lijken, maar artsen geen oorzaak kunnen vinden – is IVF vaak effectiever, terwijl IUI meestal geen resultaten oplevert. Als de oorzaak meer psychologisch is, kan het soms helpen om uw aandacht te verleggen naar andere aspecten van het leven, en kan een zwangerschap op natuurlijke wijze tot stand komen.
Ik raad u aan om u niet te veel zorgen te maken over wat er over een paar maanden zou kunnen gebeuren. Concentreer je in plaats daarvan op wat je nu kunt doen om je kansen te vergroten, zoals je levensstijl aanpassen, supplementen overwegen en je algehele welzijn ondersteunen. Een goede bron is het boek It Starts with the Egg, dat praktische aanbevelingen geeft. De website Fertility Road heeft ook veel nuttige artikelen over aanpassingen in je dieet en levensstijl.
Als je de komende maanden niet zwanger wordt, kun je met meer duidelijkheid de volgende stappen overwegen.

Terug
Bovenaan