Welke step?

Welke step hebben jullie voor jullie kindje?
Wij willen graag een step kopen voor ons zoontje van bikna 2,5 jaar oud. Maar wij komen er niet uit wat handig is. Met 2 wielen voor of 2 wielen achter.

Hebben alle stepjes met wielen voor een leun meganisme? En is dat niet super onhandig voor die kleintjes?

Hoor graag jullie ervaringen!
 
Wij hebben de micro step. Ze stepte er zo op weg! Het sturen moeten ze even doorkrijgen, maar dat vond ik heb probleem.

Voordeel van de micro step tov bv de step van de decathlon is dat de wieltjes zachter zijn en onze dochter niet over elke stoeptegeltje botst en er gewoon overheen kan rijden.
 
Wij hebben de decathlon step, de B1 500 (die van 40€ ongeveer) en die stuurt normaal, dus niet zonder leunen. Wielen staan ver uit elkaar en iets schuin, dus super stabiel. Rijdt echt heel goed, dochter rijdt hier stuk beter op dan op micro van buurmeisje, maar is misschien ook gewenning. Wielen zijn bij deze versie zeker niet hard en wat ik zelf voordeel vind is de service en mogelijkheden bij decathlon; je kan altijd nieuwe wielen etc kopen en aangezien we in een stad met decathlon wonen, zijn we er zo. vond zelf de micro te duur.
 
Ik zou kiezen voor een step met 2 wielen voor. Mijn dochter heeft voor haar verjaardag een step met 2 wielen achter gekregen en ze kan er eigenlijk niet goed mee overweg. Haar voet komt steeds tegen het wiel aan. Inmiddels lijkt ze er wel aan te wennen en stept ze wat meer met haar benen naar buiten, maar echt confortabel lijkt het me niet. Dus ik overweeg een nieuwe voor haar te kopen.
 
Wij hebben een step van Puky met 2 wielen achter, maar hij kan er goed mee overweg. Sturen is nog even oefenen. Hij is net een maand 2. Maar hij komt niet tegen het achter wiel aan?? Zo breed is dat toch niet met 2 wielen?
 
Wij hebben net de goedkoopste step van de decathlon gekocht. In de winkel mocht ze kiezen en ze wilde die dus prima ;) Ze is 23 maanden en rijdt er zo op weg, echt heel chill. Kan ze als haar broertje er is mooi mee steppen als we met de kinderwagen lopen ☺️  
 
Heeft ook iemand ervaring met een strep om aan een 4-jarige te geven? Is die van de decathlon (die op de microstep lijkt) dan ook nog wat, of is dat niks meer?
 
Terug
Bovenaan