Welke test is het gevoeligst?!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Heb zaterdag mijn nod dag en mijn ovulatietesten blijven positief, en heb ook echt een gevoel dat ik zwanger ben, nu heb ik de eigenmerk test van da gedaan en er verscheen een heeeellllll erg vaag streepje. Maar kan niet wachten tot zaterdag!!!! Welke testen zijn het gevoeligst weten jullie dan. Liefs Esther

Hoi Esther,

Wat ik hier vaker gelezen heb is dat de goedkope testen van het kruidvat, 2 voor 5 euro, het gevoeligst zijn.  Zijn wel met een pipetje, dus moet je je urine opvangen.  Misschien dat je dan wat eerder kan testen.

Ik duim voor je, we kunnen wel wat goed nieuws gebruiken bij het andere topic .

Groetjes Mariska

dank je wel mariska,
Ga straks gelijk even op het fietsje.
Je hoort het wel op de andere topic of het zwanger is of niet.
Liefs Esther
ps stom is dat dan, heb echt het gevoel dat ik zwanger ben dus dan wil ik ook echt weten of het wel of niet zo is, kan niet wachten.

Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook een heel lcht streepje met die van de kruidvat.
Ik wil je graag aanraden om een digitale van clearblue te kopen. Hier geen streepjes maar gewoon woorden.

Zelf heb ik die er gelijk erna opgehaald en daar stond toen zwanger op.

Groetjes

Diarich

he esther,
Ik heb weleens begrepen dat juist clearblue en predictor meer hcg nodig hebben om positief aan te geven. Vooral de digitale van clearblue is mijn ervaring.
Ik heb goede ervarigen met de Kruidvat testen die rond de 7,- per stuk (de gewone dus) en de eigen merk van de apotheek. De Kruidvat test kun je wel slecht bewaren vind ik (voor in een plakboek ofzo), deze verkleurt namelijk heel goor na een paar dagen. Het eigen merk van de apotheek kun je goed bewaren. Het eigen merk van de trekpleister en de DA vind ik persoonlijk ook minder goed.
HEMA bevalt ook super, ja ja zelfs daar kun je zwangerschapstesten kopen!
Bij de digitale van clearblue kun je het resultaat niet bewaren, het woord zwanger blijft ongeveer 1 uur staan. Wel kun je natuurlijk het teststripje wat je er in moet steken bewaren. Je hoort het al ik ben een ervaren tester, hahaha.
Bij mijn dochter ong. 2 jaar geleden kon ik het ook niet geloven en heb denk ik wel een test of 5 gedaan. 2 maanden geleden wist ik al een paar dagen na mijn eisprong dat het zo was, ongelooflijk dat je zoiets kunt voelen, ik heb denk ik een test of 10  gedaan. Uiteindelijk gaf zelfs de HEMA en Kruidvat test 1 week voor mijn NOD al licht positief aan. Helaas ging het in de 5 week alsnog mis. Dus vroeg testen heeft ook zo zijn nadelen. Gelukkig ben ik nu weer zwanger, 7.5 week nu. Gelijk al vanaf het begin "wist" ik dat het weer raak was. Ik denk dat er nu 4 testjes (ja ik leer het wel!) door heen gegaan zijn. Volgende week krijg ik mijn 1e echo, omdat het vorige maand op een miskraam is uitgelopen.
Hier komt dus mijn lijstje
1)eigen merk van de apotheek
2)Kruidvat
3)Hema
Suc-6 met testen, en sorry voor het lange verhaal hoor, hihi
Groetjes Amber

Hey Amber,

Ik vroeg me af hoe je kon voelen dat je zwanger was.
Ik ben nu bezig met de eerste ronde en 1e kindje.
Had maandag mijn eisprong was heel duidelijk te voelen!
Vanaaag druk op mijn blaas, al een paar dagen zeer gevoelige tepels. En een raar gevoel op mijn maag. Alles zegt me dat ik zwanger ben, maar ik heb mijn NOD pas de 21...
Kan natuurlijk ook ontpillen zijn.... maar iets zegt me van niet. Durf er alleen nog niet echt vanuit te gaan...

hoi Janien,
Tja hoe voel ik dat? Ik moet wel zeggen dat ik al een kindje heb, dus het vergelijk met mijn 1e zwangerschap. Je herkent het dan gewoon. Ik zal proberen het te beschrijven, maar het is natuurlijk bij iedereen anders... er zijn vrouwen die weten het 9 maanden lang niet dat ze zwanger zijn (al geloof ik dat niet). Ik had inderdaad ook een soort van druk op mijn blaas en thv mijn baarmoeder, alsof daar "iets" zit te drukken. Verder verstrooid, chaotisch en moe. Veel plassen, Gevoelige borsten en vooral heel pijnlijke tepels. En verder is het gewoon het gevoel alsof je gewoon "weet" dat iemand de ware is, zoiets. Snap je hem nog. Maar vooral dat rare onderbuikgevoel.... als je nog nooit zwanger bent geweest lijkt het er op dat je ongesteld gaat worden, maar dat heb je dan al minstens 1.5 week van te voren, terwijl ik dat normaal 1 dag van te voren voel. En toch voelt het anders als ongesteldheidskramp.
Nou dit is mijn beleving van zwanger voelen....
Vaak weet je gewoon dat er iets is en voel je je anders. Of er zoiets als ontpillen bestaat weet ik niet, geloof ik niet zo in eigenlijk.
Veel suc-6 en wat duren die 2 weken lang he.
Groetjes Amber

Hoi Amber,

Voor mij bestaat ontpillen wel. Ik ben 2 maanden geleden gestopt ( mei).
Nu ging ik er niet vanuit dat het meteen raak zou zijn, maar toch. Ik had de hele week van m'n ei ( dacht ik) last van een vreemd gevoel in m'n buik, en de innesteldag had ik licht bloed verlies, daags na m'n innesteldag kreeg ik last van zere tepels ( en ik heb echt nooit ergens last van, en ook nooit gehad voordat ik met pil begon). Verder was ik ontzettend moe en heb ik een week gedacht dat het zo was. Alleen in het weekend voor mijn NOD was het ineens weg. Ook mijn gevoel, in een klap was het gewoon weg, en had ik het gevoel dat het niet zo was. Toen ik 4 dagen overtijd was had ik test gedaan. Negatief. Een dag later werd ik Ongie maar het zette niet door. ( bruin bloed) Dit heeft ruim 2 dagen geduurt en toen heb ik er maar weer een test tegen aangegooid. Weer negatief, en een uur later zette het door. Ik was of ben nog aan het ontpillen.
Nu weet ik alleen niet precies wat m'n cyclus is, dus ik ga uit van de langste 32 dagen en klus gewoon de hele maand om de dag.
Groetjes

Terug
Bovenaan