quote: Loesie schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-03-2006 11:07:38&apos

);
Ik ben een ontzettende thee fan en heb dus te horen gekregen dat ik maar 3 glaasjes per dag mag.
Is er echter een thee die geen cafeïne bevat en die ik dus wel mag?
Hallo,
Ik ben zelf ook een behoorlijke thee-drinkster, had altijd een hele pot staan en die ging met gemak leeg. Ben nu dus ook aan de max. 3 koppen gewone thee p/d gegaan, en dat gaat aardig en verder drink ik rooibosthee.
Je moet met kruidenthee ook wel een beetje oppassen dat je daarvan ook niet teveel neemt, want dat is ook weer niet goed, div. kruiden kunnen ook weer voor- of nadelige bijwerkingen hebben !!
Je kunt bij o.a. de Tuinen (en dacht ook bij AH) de thee van Celestial Seasoning krijgen, die is cafeine vrij. Verder kun je je ook tegoed doen aan de rooibos thee, deze bevat van nature ook geen cafeine (in thee ook wel theine genoemd).
Verder nog wat weetjes waar wel of weinig of geen cafeine inzit:
1 kop thee (English Tea Blend) = 30
1 kop Rooibos = 0
1 kop koffie = 80
1 glas cola (250 ml) = 20
1 portie chocolade (30 g) = 5-25
Ook nog wat weetjes over Rooibosthee:
Onderzoeken hebben uitgewezen dat thee van Rooibos veel waardevolle mineralen bevat als bijvoorbeeld ijzer, mangaan, kalium, calcium, zink, fluor, natrium en magnesium. Algemeen bekend is, dat deze mineralen onmisbaar zijn voor ons lichamelijk en geestelijk welbevinden. Zuivere Rooibos thee bevat anti-oxidatia en stoffen die vooral voor de spijsvertering heel gunstig zijn. Rooibos thee vermindert de neiging tot darmkramp en slechte stoelgang en allergische reacties. Rooibos thee heeft een kalmerende en ontspannende werking, stimuleert de nierwerking hetgeen leidt tot afdrijven van overtollig vocht (en afvalstoffen) uit het lichaam. Hierdoor vermindert de belasting van hart, bloedvaten en gewrichten.
Drink ze !!!
groetjes Marasje