Welke thee tijdens zwangerschap?

Ik dronk naast rooibos thee ook gember thee :)
dat hielp ook een beetje tegen de misselijkheid. Munt thee en kamille thee mag je volgens mij ook gewoon drinken
 
Niet teveel is belangrijk. Dus je mag best een kop groene thee als je verder niet teveel caffeine uit andere bronnen binnen krijgt (cola, ijsthee, chocolade enzo). 
Verder ook niet teveel venkelthee en andere kruidenmixen waar venkel, anijs, kaneel, basilicum enzo in zit. 
Ik drink zelf vaak kamillethee (je hebt ook mixen met citrus erin om het wat frisser te maken), ook al voor de zwangerschap. En soms een mix van pukka waar ook een beetje venkel in zit. Maar dan neem ik maar een kop en dan weer een paar dagen niet. Zelfde met zwarte en groene thee. Ik drink soms 1 kop en dan weer even niet. Brandnetelthee vind ik ook wel lekker. 
Je hebt ook besseninfusiethee soorten, waar dus geen echte thee in zit. Echinacea of bosbessen ofzo. Maar daar ben ik dan weer geen fan van. Dat is meer warme bessensap. 100% gember of muntthee, of lekker vers, kan ook. Maar die vind ik zelf ook niet zo lekker. 
 
Ik lust ook geen rooibosthee. Ik dronk fruitthee. Losse thee of van pickwick heb je zo’n doosje gemengde thee zonder cafeïne.
Ik ben alleen dol op zwarte thee. Dus op het laatst verwaterde het. Maar het kan gewoon als je verder niet zoveel cafeïne drinkt.
 
Ik drink gewoon Earl Grey thee.meerdere koppen per dag en s'avonds vaak ook een glaasje cola
Ik trek me niet al teveel van die richtlijnen aan. Je mag al zo weinig als je zwanger bent en ik ben nou eenmaal dol op thee

Ben nu 38+6 en alles gaat goed.
 
Ik drink wel rooibos. Die van zonnatura is wel echt veel lekkerder. Verder 1 a 2 kopjes groen en koffie. Verder veel water. Normaal drink ik meer thee. In het begin dronk ik ook veel gemberthee maar dat was zoveel dat ik het nu zat ben ?
 
Terug
Bovenaan