welke tijd is het beste?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Emma krijgt sinds een week een half potje groente s'avonds. Volgens het CB moest ik dat precies tussen twee flessen door geven. Dat is dus om 18.00 uur maar na de fles van 16.00 uur wil ze niet meer slapen en tegen de tijd dat ik dan met de groente kom is ze veel te moe om te eten....kan ik dat niet een uurtje eerder geven of is er een reden voor dat dat precies tussen twee voedingen moet??
Na een weekje worteltjes gaan we vanavond beginnen met bruime boontjes...ben benieuwd want die wortels vond ze niets aan haha

Groetjes Monique

He meid,

Misschien is het een optie om iets minder in de fles te doen van 16:00 uur  en dan om 17:00 uur het groente hapje te geven?

Groetjes,

Patricia

Eerlijk gezegd weet ik het nog niet, omdat Tessa vanavond voor het eerst aan de warme prak gaat.

Wat ik wel weet is dat het CB totaal naar de juiste versie kijkt van hoe een kind MOET functioneren.
Ik vind het CB een instantie waar je precies moet doen zoals hun zeggen.. nou No way.
Tessa was iets te zwaar voor haar 4 maanden.. en ze begonnen zich al zorgen te maken.
Dus zei ik van.. kom op zeg, doe ff normaal.. ze is 4 maanden.

Ik neem alles wat hun zeggen met een flinke berg zout.

En als je kind honger heeft.. geef je hem gewoon voeding..Dus hoeft niet psies tussen twee voedingen door. Kind weet zelf wel wat het beste is voor hem.. en bovendien.. volg je ouderlijk insticnt.. is altijd het beste dan advies van een buitenstaander die niet weet hou jou kind het doet.

Gr,

pappa van Tessa 16-02-2007

Hee Monique,

Ik zou ze het lekker een uurtje eerder geven! Als je eerst twee uur moet wachten .
Ik geef Evi 's morgens een uur na de fles fruit, dit omdat ze anders te moe is en ook omdat als ik langer wacht ze de volgende fles niet leeg drinkt. Evi krijgt nog maar 3 flessen, dus krijgt 's middags een flesje diksap en om 16.30 groenten.

groetjes Sonja

Die 2 uur wachten is volgens mij omdat anders de melk en de groenten kunnen gaan gisten in het maagje en dat veroorzaakt dan krampjes. Maar ik denk dat je het niet zo nauw moet nemen hoor, gewoon een uurtje eerder proberen en kijken hoe dat gaat.

Bedankt...vanavond doen we het gewoon wat eerder hoor, ze is kapot na 2 uurtjes wachten.
@ papa van Tessa: veel plezier vanavond, hou je camera maar bij de hand...wij vonden het erg grappig die reactie van Emma de eerste keer.

Groetjes Monique

Meid bij dat soort dingen moet je gewoon je eigen gevoel volgen hoor...het CB kan een hoop zeggen, maar jij kent je kindje het beste toch???

Als je er helemaal niet uitkomt kan je zelfs beginnen met de groente voor de fles te geven, dus om 16.00 ongeveer een beetje groente ( in het begin eten ze toch bijna nix en de helft komt er ook weer uit) en dan daarna gelijk de fles geven en dan kan je de tijden later wel gaan aanpassen naar een normaal ritme (ik heb dat in ieder geval zo gedaan bij de oudste en dat ging prima....)
(hoorde laatst van iemand dat die de groente tussen de middag gaf, en waarom ook niet????)

Trek je bij nieuwe dingen niet te veel aan van een schema, want je kindje gooit dat waarschijnlijk toch weer overhoop als je aan iets nieuws begint

succes Yvonne

wij geven de groente altijd als we zelf aan tafel gaan, ongeacht hoe de flessen uitkomen, het avond eten word straks de vaste etenstijd, dus is het logischer dat hij nu al gelijk aan die tijd went dan dat hij nu om bijv half 5 zijn avond eten krijgt en dan straks steeds moet wachten tot 6 uur..........

Terug
Bovenaan