welke tijdstippen hanteren jullie bij 5 voedingen?

Mijn dochter Madée zit nu op 6 voedingen van 120 cc. Zo rond de 4 kilo (ik denk volgende week) heeft het CB aangeven dat we over mogen stappen op 5 voedingen van 150cc

Maar nu vraag ik me af welke fles moet ik dan weglaten, en hoe schuiven de overige tijden?

Hoe doen jullie dat?

liefs
talke

Hoi hoi,

Mijn dochter is van 23 december 2008 en krijgt flesvoeding op verzoek. De ene keer zit je op 6 voedingen en de andere keer op 5 voedingen. Ik vind het ideaal. Het  is het advies van het consultatiebureau. Het enige dat ik bepaal is de begin voeding en de laatste avond voeding. De eerste is tussen 07.00 uur en de laatste om 22.30 uur. Dit omdat ik nog een kindje heb en s avonds graag aan mijn nacht wil beginnen.

Vandaag is het 07.30 uur en 11.30 uur. Ze zal zo wel komen. Vanochtend dronk ze 130 cc en vanmiddag 200 cc. Het is altijd maar afwachten. Het rare vond ik wel dat toen ik overging op verzoek mijn dochter er zelf een fles af haalde, langer sliep tussendoor en beter dronk omdat ze uitgeruster was. Voorheen maakte ik haar wakker voor de voeding.

Ik heb begrepen dat voeding FLES op verzoek per 1 januari 2008 weer een nieuwe richtlijn is. Wel neem ik dit soort richtlijnen met een korreltje zout omdat er telkens weer veranderingen bijkomen. Denk maar aan rug en zijligging. Als ik naar alle regeltjes moet kijken heb ik het verkeerd gedaan in 2005 toen mijn zoon geboren werd haaha. Waar je een goed gevoel bij hebt. Succes Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten

Celie

Bij ons ging het eigenlijk vanzelf. Overdag zaten we al om de 4 uur. Tussen 6 en 7 de eerste, 11 uur, 3 uur, 6/7 uur en we maken hem wakker als we naar bed gaan, meestal tussen 10 en 11. In het begin dronk hij ook 100 tot 120 cc overdag, waardoor hij 's nachts de 6de voeding kreeg. Langzaam aan ging hij overdag meer drinken (ook gewoon mee aanbieden)  en zit nu op gemiddeld zo'n 140 cc. Hij heeft daar voldoende aan om 's nachts door te slapen. hij wordt nog wel eens wakker 's nachts en als we hem dan niet in slaap krijgen geven we een klein flesje van 60 cc en slaapt hij weer in tot 7 uur.
Niet al teveel naar het cb luistern, ze geven een richtlijn, je moet vooral je eigen gevoel volgen. Als die van jou liever 6 voedingen heeft gewoon doen. Ze gaat vanzelf wel meer drinken per voeding, waardoor er vanzelf wel een weg gaat vallen, meestal de nacht.

hoi

Mijn dochter is  10  weken en krijgt om de 4 uur de fles.
Tussen 6/7 uur de 1e,11.00,15.00 tussen 6&7 weer en dan tussen 22.00 en 23.00 uur.
Meestal komt ze in de nacht, althans dan is ze wakker...soms wil ze dan echt een fles maar meestal is het speentje voldoende om haar weer te laten slapen.
Ze krijgt 180 cc en s"nachts een kleintje van ong 60 cc.

Nu krijgt ze 2 flessen van 200 cc en 3 van 180 cc.maar dit omdat ze wat meer huilt en ik denk dat ze meer wil drinken.
Ze zal tegen de  4,5  kilo aanzitten...17/1 woog ze 4160 gr

groetjes corina

ik heb een naar bed tijd ingesteld om 20:00, flesje, knuffelen,  in bad of een wasbeurtje eventueel nog ff knuffelen. Als alles achter de rug is gaat mijn zoontje naar bed en voed ik op verzoek. Om een uur of 7 komt hij dan 's ochtends en houd ik aan minimaal 3 uur tussen een voeding. Hij drinkt nu als volgt met ruim 3 maanden.

+/- 07.00
+/- 10.00  /11.00
+/- 13.00/15.00
 20.00
daarna op verzoek, maak hem niet wakker hij komt meestal om +/-01.30

Maakte me vaak druk omdat het niet op een vaste tijd is overdag en of ik het dan wel ging redden maar het lukt zolang er maar 3 uur tussen zit overdag. Hij dringt 180 ml en 6 schepjes

Terug
Bovenaan