welke toetjes voor dochtertje 1 jaar



Hoi ons dochtertje is net 1 jaar geworden en ze kreeg altijd danoontje start of yoghurt, maar nu vandaag kreeg ze kinderkwark van de AH eigen merk.
ze mag nu toch wel andere toetjes hebben voor de afwisseling ? zijn er mischien meerdere mensen die hun kindjes diverse toetjes laten eten ???



 
Hoi,
Onze zoon is 3 en onze dochter is 1.
En ze krijgen beide gewoon yoghurt zonder siroop/suiker. Pas sinds zijn 2e verjaardag krijgt onze zoon ook andere toetjes maar dan alleen zo nu en dan.
Yoghurt is gewoon onderdeel van de maaltijd en alle andere dingen, danoontje, vla of ijs is een toetje. Soms wil mijn zoon "roze" yoghurt, dan doe ik er wat diksap door.
Onze dochter krijgt dus nu nog steeds geen toetjes.
Ik vind namelijk al die toetjes erg zoet. En je went je kinderen alleen maar aan allerlei zoete dingen. En ik vind ook dat die extra lekkere dingen gewoon iets extra's moeten zjin.
Ik doe het zo ook omdat het vroeger bij ons thuis zo was. Zo was   het ook met koekjes, snoep en chips. Hadden we ook nooit in huis. Alleen voor speciale gelegenheden.

Wat ik wel eens doe is een soort milkshake maken: yoghurt, banaan, aardbeien en eventueel een beetje melk en dan wat honing. Door de mixer en je hebt een heerlijk drankje. Gezond en niet te zoet, en erg lekker.En je kunt het natuurlijk ook met ander fruit doen.
groetjes Chantal




 
Onze dochters zijn 3 jaar, en 17 maanden. Vanaf dat ze een jaar waren eten ze met de pot mee. Als toetje eten we meestal yoghurt of vanille yoghurt en in het weekend vaak een speciaal toetje of vla. Dit eten ze gewoon mee. Af en toe koop ik nog een kindertoetje, dat vind de oudste helemaal geweldig, dus dat is echt verwennerij.
 
Mijn zoontje van ruim één jaar krijgt normaal gesproken geen toetje. Alleen als hij weinig van zijn avondeten heeft gegeten omdat hij het niet lekker vond, geven we hem wat yoghurt zonder iets erdoor.

Ik eet zelf ook geen toetjes, vind het niet echt iets bijdragen aan het avondeten, dus geef ik het hem ook niet.

Groetjes,
Helena
 
Terug
Bovenaan