Welke treinbaan?

<p>Voor mijn dochter van bijna 3 wil ik een treinbaan kopen. We hebben nu een plastic treintje op batterijen van Dreamland maar dat is met slechts 6 sporen en uitbreiden is niet meer mogelijk... Niet meer verkrijgbaar. Ze is er wel dol op. Nu begin ik op te zoeken en kom ik uit bij houten treinbanen en de Duplo trein. 2 treinbanen vind ik een beetje gek want dat is toch 2x hetzelfde? (Ik las op reviews mensen die beide hadden) welke treinbaan zouden jullie kiezen? Ze heeft nu ook houten en metalen autotjes waar ze zelf mee rijd, maar speelt ook heel graag met haar duplo dus leek me ook leuk om de Duplo uit te breiden. Welke hebben jullie?</p>

Wij hebben de duplo en daar wordt heeeeel veel mee gespeeld door 2 dochters van 3.5 en 2 jaar oud. Hij rijdt op batterijen en dat maakt het zo leuk. We hebben m tweedehands gekocht voor heel weinig geld met een grote bak vol rails en accessoires erbij. Echt een aanrader, want nieuw is alleen de trein met 6 stukjes rails al €100 geloof ik.

Een houten treinbaan hebben we ook, de basisset van Ikea. Maar dat isdus heel weinig, hier kun je net een 8 van leggen en daar zitten 3 kleine treintjes bij. Hier spelen ze amper mee. Waarschijnlijk ook omdat we dus de duplo hebben en deze zo uitgebreid is, maar ik denk dat ze het juist leuk vinden als de trein automatisch rijdt!

Wij hebben de houten, het leuke is dat alle merken erop passen; Ikea, Lidl, Woody, Brio, Hema en je hebt voor zo'n 60 euro echt al een super uitgebreide baan met wissels, station, slagbomen, bruggen, enz. Voor ca 8 euro heb je daar ook een electrische trein bij waar de wagonnetjes achter kunnen. En deze blijft nog heel lang leuk want de buurjongen van 8 speelt er ook nog graag mee ?

Wij hebben beide. De xxl treinbaan van Little Dutch en de treinbaan van Duplo. Tot nu toe wordt hier door mijn zoon van 2 evenveel mee gespeeld eerlijk gezegd. Hij wisselt ze een beetje af zeg maar.

Wij hebben een houten treinbaan van brio. Je hebt ontzettend veel uitbreidingsmogelijkheden en het is van een goede kwaliteit. Onze zoon speelt ook graag met Duplo, maar heeft hier geen treinbaan van.

Toevallig kwam ik gisteren bij de treinbaan van Duplo toen ik iets op wilde zoeken over de houten treinbaan en die van Duplo ziet er idd ook erg gaaf uit.
Ik denk dat ze daar misschien meer zelf mee spelen tussen de 2-4 jaar maar hem vanaf een jaar of 6 wat kinderachtig gaan vinden, dan willen kindjes toch vaak liever lego ipv duplo.  

De houten baan is in het begin met opzetten misschien nog wat hulp nodig maar kindjes van 5 krijgen hem al met gemak gemaakt, denk jonger ook wel. En die blijft denk ik langer leuk. En niet zo duur dus ook makkelijk een uitbreiding te vragen met verjaardagen ofzo.

Terug
Bovenaan