Welke van de drie???

A

Anoniem

Guest
Hoihoi,

Ik ben 25, ben sinds eind mei gestopt met de pil en  heb helaas  een ontzettend onregelmatige cyclus (zit inmiddels op dag 67 en nog geen teken van de  RD). Erg vervelend als je graag zwanger wilt worden

Nu heb ik her en der gelezen dat teunisbloemolie, tarwekiemolie en monnikspeper een regelmatiger cyclus zou bevorderen. Heeft iemand hier ervarig mee???

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes ikke

Hoi Ikke,

Ik ben in oktober 2007 gestopt met de pil en heb ook een zeer onregelmatige menstruatie. Hij werd ook langer per cyclus, tot de laatste keer 4 maanden!

Door mijn vorige huisarts werd ik aan het lijntje gehouden. Die zei dat ik moest 'ontpillen' . Vond dat toch al een eikel dus ben in mei overgestapt op een ander.
Zij heeft direct bloedonderzoek laten doen en me naar aanleiding daarvan doorgestuurd naar de gynaecoloog ivm vermoedelijk PCOS.
Iets meer dan een week voor mijn gyn-bezoek las ik over monnikspeper en ben dat toen wel direct gaan gebruiken. De week erna had ik wel een soort van bloeding, waarvan de gyn uitging dat het menstruatie was, ook naar aanleiding van de dikte/ dunte van mijn baarmoederslijmvlies.
Hij vond monnikspeper maar onzin, dus was er weer mee gestopt.
Ik heb Clomid van hem gekregen om de eisprong op te wekken. Ik vond dat erg lang duren. Op dag 19 had ik nog geen eisprong (moest temperaturen) en ben toen toch weer aan de monnikspeper gegaan. Iets van 2 dagen later had ik mijn eisprong (als ik de temperatuur mag geloven).
Lees er verder best wel positieve verhalen over. ZOu het gewoon proberen (1 van de 3) en als het niet aanslaat niet te lang wachten met naar de huisarts gaan.
Ik vind het zelf heel zonde, dat ik 8 maanden hebben zitten aanmodderen terwijl er gewoon een medische reden is.

Succes!!!

Laura

Hoi Laura,
Bedankt voor je reactie!
Ik heb gisteren voor de zekerheid toch maar even een test laten doen door de HA, helaas was deze negatief (was natuurlijk ook wel te verwachten). Ik heb toen gevraagd of ze ervaring hebben met een van de drie dingen. De assistente gaf aan dat ze daar helemaal geen ervaring mee hebben. Ze heeft overleg gehad met de HA en die gaf aan het nog even aan te zien, dat het waarschijnlijk nog wel op gang komt....Ik heb met mijn man afgesproken het tot na de jaarwisseling aan te zien en dan maar eens verdere stappen te ondernemen mocht het niet regelmatiger worden.
Misschien dat ik binnenkort toch ook maar het monnikspeper ga kopen, wie weet helpt het wel.
Hoe is het nu met jou? Is je cyclus nu wel iets regelmatiger?

Groetjes Ikke

Hoi Ikke,

Dit was mijn eerste maand met Clomid en aan de temperatuur te zien ben ik nu wel redelijk regelmatig (6 dagen vertraging). Maar of dat nou aan Clomid of monnikspeper ligt weet ik niet.

Blijf het gewoon slikken. In het algemeen vinden de doktoren/ wetenschappers het onzin, maar ik heb zoiets: baat het niet dan schaadt het niet!

Ik hoop dat het bij jou snel uit zichzelf normaal gaat lopen! Das toch het beste.
Kom anders meepraten op het forum 'menstruatie wanneer kom je nou' . Allemaal vrouwen in het zelfde schuitje.

groetjes
Laura

Terug
Bovenaan