Welke verzorgingsproducten heb je allemaal nodig

A

Anoniem

Guest
Hey allemaal,

Ja nu ik wou weten wat je allemaal mee naar het ziekenhuis neemt wil ik ook graag weten welke verzorgingsproducten je allemaal nodig hebt.
Ikzelf ga mustela gebruiken,vind dit wel iets goed en ruikt zo lekker,alleen hopen dat men meisje er zal tegen kunnen natuurlijk.
Maar wat heb je nu allemaal juist nodig?
Waar ik zelf al aan had gedacht was..
-waszeep
-bodylotion
-zalfje voor de billetjes
-shampoo voor de haartjes
-doekjes voor te verschonen

En ja weten jullie bv wat er zeker nog bijhoord dat ik dus weer niet aan denk :)

En wanneer ga je dit best halen?
Ja heb dit liever al op tijd in huis want je weet nooit he,het is nu normaal nog negen weken maar ja als ze besluit om geboren te worden zoals ze het liet weten toen ik zwanger was dan is het weer een verassing :)
Maar mag ik dit bv nu al wel halen,word dit snel slecht of zo,heb hier echt allemaal geen idee van hoor,dus hopelijk kunnen jullie helpen.
In het begin trek je je dit allemaal nog niet aan maar nu ben ik echt aan het aftellen al een beetje en denk ik van beter dat het al in orde is he.
Heb zelfs al een deel van de zak gemaakt voor mee te nemen naar het ziekenhuis:)
Is mss snel maar denk dat dit ook bij de zogenaamde nesteldrang hoort of zo.
De kleertjes dat ik ga meenemen heb ik natuurlijk gwn opzij gelegd dat ze geen negen weken in die zak moeten zitten natuurlijk he:)
Liefs orchideke

de kraamzorg vroeg of ik verzorgende badolie had want die hadden ze graag, dus misschien een idee? ik heb gewoon starterspakket van zwitsal en zwitsak goedemorgen gehaald , en daarnaast een extra verzorgende creme erbij, en sudocreme, maarja die spullen had ik al in huis met 12 weken ergens :p

Ik heb

wasschuim voor huid en haar
zinkzalf
vaseline vond ik onmisbaar bij mijn zoontje
olie nooit gebruikt
haarlotion

Badolie heb ik niet gekocht omdat ik het zo vind plakken maar als de baby een droge huid heeft is het gauw genoeg gekocht.Die van mijn zoontje heb ik weggegooid destijds

o ja en natuurlijk veel doekjes,luiers en de bodylotion vond ik echt onmisbaar.

BEPANTHENNE CREME!!!
Deze creme is echt geweldig bij luieruitslag en bij evt bv bij tepelkloven!!!
Verder ben ik er zelf voor om in het begin zo weinig mogelijk "middeltjes" te gebruiken: het huidje is nog zo teer en in bijna alle producten zit wel parfum.
Een goede creme is echter onmisbaar, vooral de eerste dagen wanneer de meconicum (eerste, zwarte, kleverige poep) eruit komt. Bij mijn zoontje was ik "vergeten" een creme op te doen en toen moest ik toch boenen om die troep eraf te krijgen... Zielig gewoon!
Oja een flesje desinfecteer alcohol is ook onmisbaar voor bijv desinfecteren van de termometer en navel stompje.

Liefs Nika    

ja lekkere creme is dat van bepanthen he, die gebruiken we zelf thuis ook :) vroeger nestosyl nu bepanthen ...

Dat van die desinfect is inderdaad handig, die hebben wij zoiezo al staan   vind ik altijd prettig.

Ik ben fan van de produkten van Weleda. Die ruiken niet zo zwaar, ik vind een babytje van zichzelf al lekker genoeg ruiken. Ik heb het eerste jaar eigenlijk alleen babyolie, vaseline en (soms) billencreme gebruikt.
Voor mezelf had ik inderdaad ook Bepanthen tegen tepelkloven en dat heb ik ook een paar keer op de babybillen gesmeerd, was prima spul.
Sudocreme had ik uit van die babydozen en daar had ik genoeg aan, hoefde dat niet bij te kopen.
Trouwens, soms zit er al een hele hoop van dat spul in het kraampakket dat je van je zorgverzekering krijgt, ik zou dus even afwachten met inslaan tot je dat krijgt.
Mamamiek

En meestal krijg je van die klein verpakkingen in de babydozen van Prenatal/kruidvat en Etos.

Handig om uit te proberen, ik kwam heel snel achter dat badolie niets voor ons was, het maakt je bad en baby alleen gigantisch glad, dat het haast niet vast te houden is. Dat vond ik zelf niet prettig, en heb het dus nooit meer gebruikt.

Terug
Bovenaan