welke vis is goed?

Hoi hoi,

Ik ben geen grote viseter, maar vindt het af en toe wel lekker. Nu kom ik overal tegen dat vette vis goed is, en daarbij lijstjes van welke vis niet mag (tonijn, koningsmakreel,haai etc.)
Weet iemand misschien welke vette vis dan wel mag (behalve zalm)? Ik kan het nergens vinden... Hou het tot nu toe daarom maar bij de paar veilige, meestal magere varianten waarvan ik wel zeker ben.

Hoop dat jullie het misschien weten!

Haring is echt een hele goeie!
Een echte aanrader zeggen ze...

Ben zelf geen haringfan, maar ben 10 jaar lang kok geweest. Dus weet wel waar ik over praat, hahaha...

Makreel is ook een vette vis. Eigenlijk alle behalve de witvis, zoals schol... Maar ook dat is erg goed voor je hoor!

heb ff gekeken hier op de site staat een artikel ervan:
idd zalm, haring, makreel, tonijn uit blik mag wel,

vacuumverpakte gerookte vis moet je niet nemen, want daar kan de listeriabacterie inzitten.

verse gerookte vis van de visboer mag weer wel, ook krab, garnalen, schelpdieren behalve rauwe oesters.

lekker kibbeling of kabeljauw mag ook wel volgens mij. kweet alleen niet of dat vette vis is...

je kan het altijd aan je vk vragen of je iets wel mag of niet.

witvis is geen vette vis, maar mag bijna allemaal wel. En kun je zo lekker mee varieren!
Verder idd geen vacuumverpakte verse of gerookte vis. en geen rauwe vis.
dus lekker broodje makreel (van de visboer) met mayo.. hmmmm!!
Of tonijn, ook lekker in een pittige pasta! of als moot met peper en zout even bakken, gebakken aardappeltje, brocoli erbij, heerlijk!

Hey meiden,
Er staat toch dat koningsmakreel niet mag vanwege de dioxines etc? Is niet alle makreel koningsmakreel dan?

Dat weet ik niet, maar gewoon gerookte of gestoomde makreel van de visboer mag je wel hebben hoor. Alleen niet de voorverpakte uit de supermarkt. Dat zei de VK tenminste tegen me.

Terug
Bovenaan