Welke vitamine

<p>Hoihoi,</p><p>Ik ben nu richting de 13 weken zwanger. Foliumzuur hoef ik niet meer te slikken. Welke vitamine, supplementen zijn aan te raden? Liefst dat ik alles in 1x heb. Weten jullie dan ook welk merk enz.. alvast bedankt :)</p><p> </p><p>liefs, Selma </p>
 
Tegen mij zeiden ze toen als je gevarieerd eet dat je niet meer perse vitamines moet bij slikken.
Ik doe dat zelf wel nog altijd en ben nu ruim 30 weken zwanger.
Eigenlijk alle mama vitamines zijn wel aangepast op wat je mag tijdens de zwangerschap. En dan maakt het merk ook niet zoveel uit, is meer persoonlijke voorkeur.
Je kan ook verschillende losse vitamines nemen maar dan moet je wel zelf echt goed uitzoeken of die allemaal mogen tijdens zwangerschap. Vitamine a is bijvoorbeeld echt uit den boze in zwangerschap.
Ik heb nu davitamon mama maar ga straks de mama van yummi gummi is proberen, gewoon omdat die me ook lekker lijken?
 
Ook ik vraag me af of dit echt 'nodig' is. Bij m'n 1e kindje Davitamon geslikt, bij m'n 2e echt heeeelemaal vergeten. Nooit iets geslikt, en ze is kerngezond hoor. Alleen aan t einde van de zwangerschap wat ijzer tekort dus floradix geslikt voor extra ijzer.

Nu zwanger van de 3e, heb 1 potje kruidvat vitamines geslikt. Dit zijn vitamines met foliumzuur en slikte ik dus vanaf het begin. Het potje is bijna leeg (ben nu 13 weken zwanger) en ik ga geen nieuwe kopen. Ik heb niet het idee dat ik me beter voel door de vitamines ofzo en gezien m'n 2e kindje ook niks gemist heeft, vind ik het wel prima :) Maar ach, bij een 3e ben ik nu ook echt wel wat nuchterder dan bij m'n 1e! :) Doe waar je je goed bij voelt!
 
Terug
Bovenaan