welke vitamine?

Hoi. Teun is nu 12 weken en heeft tot nu volledige borstvoeding gehad. Nu is dat aardig aan het minderen en moet ik hem bij gaan voeden (doe ik nu met ingevroren melk maar die is bijna op) Moet hij nog wel de vitamine D blijven slikken? Op het cb zeiden ze dat dat niet meer hoeft bij kv. De K moeten tot 3 maanden toch?
Ik dacht alleen dat je D de eerst paar jaar moest blijven gebruiken.
Groetjes Mikkie.

Vitamine D moet met BV, in KV schijnt het te zitten. Als je met KV
stopt moet je zoals ik het begreep weer met vitamine D verder gaan. K
hoeft alleen de eerste 3 maanden.

Hoi,

Het klopt dat je met flesvoeding geen vitamine d hoeft tegeven en als je overgaat op gewone melk moet het weer. Ik geloof dat het beste is tot een jaar of 4.
Mijn zoontje krijgt het smorgens door zijn melk.

Groetjes Sandra

Hoi Mikkie,

Het advies van de Inspectie voor de Gezondheidszorg en het Voedingscentrum is inderdaad om een baby de eerste drie maanden vitamine K bij te geven. Wanneer de helft van de dagelijkse hoeveelheid voeding van een jonge baby tijdens die eerste drie maanden echter uit kunstmatige zuigelingenvoeding bestaat, zijn de extra druppeltjes niet meer nodig.    

Als je kindje borstvoeding krijgt, kun je vitamine D-druppels bijgeven. Of je dat ook inderdaad wilt doen, zou je kunnen laten afhangen van de hoeveelheid direct daglicht die je kindje krijgt want dát is eigenlijk waar we vitamine D uit opnemen. Aan kunstmatige zuigelingenvoeding is al extra vitamine D toegevoegd, die keuze is dan dus al voor je gemaakt. Meer informatie over vitamine D en kindervoeding kun je vinden op Bv.com-Vitamine D en kindervoeding.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Terug
Bovenaan