Welke vitaminen?

<p>Hi dames!</p><p>Ik ben inmiddels 10 weken zwanger, dus mag stoppen met foliumzuur. Nu lees ik wel de tip over te gaan op zwangerschapsvitaminen, maar niet waar je dan op moet letten. Ik vind van allerlei soorten, ook variërend in prijs, maar heeft iemand ervaringen of tips? Op zich zou het bijvoorbeeld ook met of zonder omega 3 visolie kunnen zijn. Hoewel we niet elke week vis eten, proberen we dat wel. Zou dan met omega 3 juist weer teveel zijn? Ben benieuwd naar jullie ervaringen!</p>

Als je zwangerschapsvitaminen gaat nemen zit daar alles wat je extra nodig hebt in de juiste verhouding in. Als je regelmatig vis eet kun je inderdaad zonder omega 3 nemen. Maar met omega 3 kan geen kwaad. Wat je lichaam niet gebruikt,  plas je volgens mij weer uit. 
Qua merk moet je doen waar je je goed bij voelt. Ik heb die van kruidvat eigen merk en mijn kleine groeit goed. Ik weet dat vitamine D belangrijk is. Ze zeggen ook weleens dat als je gevarieerd en gezond eet je geen vitaminen hoeft bij te slikken , maar ik doe het toch maar wel. 

Ik vond het ook een lastige keus maar ben gegaan voor de speciale davitamon mama variant :). Kleine gele pilletjes. Ik merk alleen aan mezelf dat ik niet zo consequent ben met het innemen haha.

Solgar is inderdaad een top merk. Dit merk gebruikte ik voor de zwangerschap. Ik mocht alleen de normale vitamine niet meer gebruiken ivm de grote hoeveelheden die erin zitten.

Terug
Bovenaan