Welke vitamines bij zwangerschap?

Hallo,

Momenteel ben ik 5 weken zwanger en slik ik de foliumzuur met vitamine D van het Kruidvat merk.
Is dit voldoende? Of raden jullie meer/andere vitamines aan?

Best even overleggen met je verloskundige of gynaecoloog. Blijkbaar mag je ook niet alle vitamines D slikken tijdens de zwangerschap... dus even informeren wat wel mag

Ik zelf slik een ‘elke dag mama’ van vitals. Daar zit alles in. (En extra vit c500, maar dat is tijdelijk omdat ik vanwege misselijkheid slechter eet dan normaal) En visolie/omega3, (ik slik de levertraan variant, maar daar zit het ook in!) ook belangrijk! gefeliciteerd ?

Ja, in principe is dat genoeg. Als je nog wat extra vitamines wil, kan je multivitamine voor zwangeren gaan slikken. Daar zit dan de vitamine D en foliumzuur ook direct in. Maar multivitaminen zijn niet direct nodig als je verder gezond en gevarieerd eet. De foliumzuur en vitamine D is wel altijd nodig wat je ook eet of drinkt.. Als je vegetarisch of veganistisch eet, overleg dan even met je verloskundige. 
Fijne zwangerschap! 

Denk dat ik dezelfde heb als jij, heet ie Multizwanger van Kruidvat? Volgens mijn vlk is die dikke prima namelijk!

Dat is gewoon genoeg en gerder gewoon gevarieerd eten als je dat niet doet kan je alfijd van kv eigen merk zwanger kopen die heb ik zit alles in en is prima

Ik heb multivitamine zwanger van het kruidvat. Met name omdat daar omega3olie in zit. En ik ergens een onderzoek las dat dat wellicht tegen "zwangerschaps dementie" helpt hahaha. En extra calcium, omdat ik niet altijd aan mijn melkproducten kom. En ik ga geen handvol pillen slikken, dus dan maar een multivitamine.

Hahaha hielp het maar tegen zwangerschapsdementie! De hoeveelheid keren dat ik momenteel de verkeerde afslag neem met de auto, op een route die ik op mijn duimpje ken, gênant gewoon ??

Terug
Bovenaan