Welke vitamines ná bevalling

Hoi dames,

Heeft één van jullie zich al verdiept in welke vitamines goed zijn om te slikken ná de bevalling (ik wil borstvoeding gaan geven, mocht dit nog iets uitmaken). Het liefst zo bio mogelijk.

Groetjes Lotte

Ik slik tijdens mijn zwangerschap davitamon mama plus met omega. Straks na de bevalling over op davitamon mama fit
Ook slik ik extra magnesium

Ik gebruikte VSM Puur Mama en slikte ivm vegan eten ook B12 (Solgar) bij, en wat extra magnesium ivm borstvoeding (Orthica). Inmiddels geen bv meer, dus Garden of Life Multi. Na deze pot wil ik enkel nog B12 blijven slikken omdat het inmiddels 8 maanden later best goed met me gaat.  
Extra ijzer (tijdelijk) kun je overwegen als je veel bloed verloren bent met de bevalling. 

Ik heb specifiek een ijzersupplement moeten bijslikken tijdens mijn zwangerschap omdat ik toch redelijk veel bloed was verloren tijdens het bevallen. Daarnaast neem ik gewoon mijn multivitamine die ik voor mijn zwangerschap nam (deze van Flinndal: https://www.flinndal.nl/multivitaminen/multi), omdat ik persoonlijk niet echt behoefte had aan "specifieke" mama vitamines. Vinden jullie dit nodig?

Terug
Bovenaan