Welke vitamines?

Slikken jullie extra vitamines en welke? Ik slik wel foliumzuur maar daar mag ik einde van de week mee stoppen want dan ben ik 10 weken onderweg. Ik heb af en toe last van wat blaasjes in mijn mond - is meestal gevalletje vitamine tekort - en dat kan bijna niet aan m'n voeding liggen. Eet elke dag gevarieerd en ongeveer lijstje van de vk. Welke raden jullie aan?

Groetjes,
Linda

Mijn vk raadde aan om direct te starten met multi-vitaminen voor zwangere vrouwen. Zij vertelde dat het niet uitmaakt wel merk je koopt en dat het dus prima huismerk kan zijn.Vorige keer begon ik met huismerk van Etos, maar die zijn zo groot en die kreeg ik daardoor niet goed weg. Zelf vind ik Gravitamon heel fijn. Wel behoorlijk duur, maar ik kan ze goed doorslikken en hou geen nare smaak over in mijn mod.

ik slik puur mama van VSM.
foliumzuur en heel veel andere vitaminen.
wel groot dus moeite met slikken, maar weet waar je het dan voor doet.

https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/product/10075/Puur-Mama-Zwangerschapsvitamines-VSM-90-tabletten

Wat ook een goede multi is is die van Orthica. Dat zijn allemaal natuurlijke stoffen. is wel wat duurder maar veel andere merken zijn allemaal synthetisch en eigenlijk minder goed omdat je lichaam ze moeilijker kan opnemen.

Ben eigenlijk niet zo van de pillen,krijg ze moeilijk weg,zelfs foliumzuur.dus gebruik alleen die maar,en die vergeet ik ook makkelijk,dus staan nu op de aanrecht op zicht.
bij mn zoontje heb ik even die viscapsules gebruikt,raaide de verloskundige aan omdat wij weinig vis eten en vis heel belangrijk is voor de hersentjes van de baby,misschien ga ik ze weer slikken,maar oei kan maar niet consequent zijn.
liefs jootje

Terug
Bovenaan