welke voeding??? (alweer)

A

Anoniem

Guest
oke kom ik weer ff zeuren.
mn dochter heeft nog steeds moeite met de ontlasting. vanmorgen bij de dokter geweest en ze is nu aan de lactulose. ze vroeg welke voeding ik gebruikte (friso normaal en friso voor hongerige baby's). ze zei dat nutrilon goed is voor de ontlasting. weet ze uit eigen ervaring. nu is mijn vraag welke voeding hebben jullie kindjes en hoe gaat het met de ontlasting?? ik ben erg benieuwd. ik wilde straks over gaan op de kruitvat als ze 6 maanden is. graag jullie reacties

groetjes sibje

Hoi,

wij gebruiken sinds 2mnd ook Kruidvat voeding.
Gebruikte eerst ook de Nutrilon, maar vind die erg duur!!
En Kruidvat is net zo goed (het smaakt alleen niet zo zoet als de Nutrilon.)
Wij hebben geen verschil gemerkt toen we over waren gestapt wat betreft de ontlasting.
Maar mss verschilt dat per kindje?

Succes!!

Groetjes Debby.

hallo,

Ik gebruik ook sinds twee maanden kruidvatvoeding en heb geen verschil gemerkt alles werkt zoals het moet werken, het is indedaad minder zoet dan nutrilon maar daar schijnt zij zelf geen last van te hebben.

groetjes

Hoi hoi,

Ik heb eerst BV gegeven en ben daarna overgegaan op de NUtrilon, Rik heeft nog nooit last gehad van zijn ontlasting.

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Hai,

Wij hebben met Mette een heel verleden van verstopt zitten, noodgedwongen klysma's enz. Lactulose heeft ze ook gehad maar...wat een troep is dat zeg. Het werkt enorm goed maar heeft een zeer heftige bijwerking als het om krampen gaat. Ze gilde het uit van de pijn. Ik heb toen de arts gebeld dat ik iets anders wilde. Toen kreeg Mette 2 x per dag Forlax Junior. Eerst een half zakje omdat ze nog te klein was en later een heel zakje. Dit maakt de ontlasting dunner maar geeft geen krampen zoals de lactulose heel erg doet.
Ik zou als ik jou was zeker niet over gaan op goedkope voeding als je kindje dit soort problemen heeft. Mette heeft Nutrilon Omneo gehad en bij elke fles 10 cc extra water. (dat laatste kan erg goed helpen). Uiteindelijk bleek ze koemelkallergie te hebben en daar kwam dus ook de obstiptatie vandaan. Nu heeft ze Friso Allergy Care en we hebben een heel ander kind gekregen.

Wat ook goed heeft geholpen is Sab Simplex. Dit is een middeltje wat lucht aan zich bind. Mette had veel lucht in haar darmpjes wat de poep blokkeerde. Echt een aanrader!!! Het is te krijgen bij DA vestingen richting de Duitse grens maar ook via een duitse apotheek te bestellen die ook aan nederlandse klanten levert.

succes!
gr.Ing

Hoi

Ik heb nu nutrilon 1 en mijn zoontje vindt het lekker. Heeft er een goede ontlasting van en groeit als kool. Ik zie geen reden om met 6 maanden iets anders te nemen. Het is wel duurder dan de anderen, maar dat is dan ook het enige wat ik aan hem geef. Ik ben goedkopere luiers gaan kopen, kocht pampers, maar zijn billetjes kunnen inmiddels ook een goedkoper merk aan!

Ik zou lekker geven wat je nu geeft, is je kindje aan gewend!

groetjes!

hey sibje,ik heb al eens eerder gereageerd,onze dochter had ook altijd het zelfde probleem,wij gebruiken nu de friso comf nr2 en ik moet zeggen sinds we bijvoeding erbij geven gaat het prima en hebben we de lactulose niet meer nodig en heeft ze meestal 2x daags een poepbroek..groetjes

hoi meiden bedankt voor jullie reacties.
ik weet nog niet wat ik straks ga geven. de friso comfor kan ik niet geven want daar zit jbpm in en daarvan krijgt vera nog hardere ontlasting. ze heeft geen last van de lactulose. ze heeft inmiddels wel een poepbroek gehad dinsdag maar sinds dien niet meer. we zitten op dag drie. ze moet wel maar het lukt niet. de ontlasting word zo alleen maar dikker. ik kijk dit weekend maar weer aan en anders bel ik maandag de huisarts maar weer.

groetjes sibje

Terug
Bovenaan