Welke voeding kan je nog meer aanbieden, als je kind slecht eet?

<p class="MsoNormal">Hallo ouders,</p><p class="MsoNormal">Op het moment ben ik een database aan het bouwen die aangeeft in welke voeding, welke vitamines, mineralen en bouwstoffen zitten. Daarnaast ook welk ander eten je nog meer kan aanbieden, die ongeveer dezelfde voedingswaardes bevat. Hierbij focus ik ook op hoe je samen met je kindje een eetpatroon kan opbouwen, doormiddel van een interactief bord voor aan de koelkast, waar kinderen op kunnen aangeven wat zij in de week willen uitproberen en dan samen met jouw erover praten waarom ze het wel of niet eten. Dit doe ik allemaal voor mijn afstudeerproject voor de master Industrial Design aan de Technische Universiteit in Eindhoven. Ik heb hiervoor een eerste prototype af en ik zou deze graag bespreken met een aantal ouders.</p><p class="MsoNormal">Is hier iemand, die interesse heeft om dit met mij uit te proberen? Jullie feedback kan mij dan weer helpen in het aanpassen en verbeteren van het prototype.</p><p class="MsoNormal">Mocht je interesse hebben, dan kun je een mailtje sturen naar: s.kragtwijk@student.tue.nl.</p><p class="MsoNormal">Groetjes,</p><p class="MsoNormal">Sam</p>
 
Dat klinkt als heel veel gedoe. We moeten volgens mij vooral weer onze kinderen gaan vertrouwen dat ze eten wat ze nodig hebben als wij ze gezonde keuzes aanbieden. Hoe meer stress bij ouders of kinderen wel genoeg eten, hoe slechter kinderen gaan eten. 
Een gezond kind kan prima zelf uitmaken wat het nodig heeft aan eten als de ouders gezonde keuzes aanbieden. 
 
Heel interessant! Vooral nu je steeds meer hoort over volwassenen die zogenaamde healthy trends promoten op allerlei social media die eigenlijk ongezond is als je geen goede achtergrondkennis hebt! 

Hiermee ook gelijk wat "discussie-punten" die je kunt gebruiken voor je project. 
ikzelf als goed geïnformeerde ouder uit de gezondheidszorg en een goed etende peuter zou geen interesse hebben. 

De doelgroepen die wél baat hebben zijn ouders met "zieke" kinderen of die een dieet moeten/willen volgen. 
denk aan coeliakie of lactose intolerantie of vegetarisme/veganisme. 
Of jonge ouders die baat hebben aan meer educatie, maar dan zou ik eigenlijk het Voedingscentrum aanraden omdat ze meer context geven om te voorkomen dat je een scheef beeld vormt over voeding. 
 
Terug
Bovenaan