welke voeding voor jezel bij borstvoeding??

hoi


ff vraagje aan moeders die borstvoeding geven .

wat eten jullie en denken jullie aan de kruiden die jullie gebruiken zodra ik iets gekruid eet heeft anica krampjes en ik durf haast niets meer lekkers te eten daardoor.

zelfs me vlees is bijna kruisloos jakkie


me vriend en ik koken graag en proberen vaak nieuwe dingen maar op deze manier lukt dat niet .

groetjes petra
 
hoi Petra,

Ik ben mama van 3 kindjes en geef nu voor de 3e keer succesvol bv.
Onze jongste is nu 4 maanden.
De eerste 3 weken heb ik opgelet met wat ik at, geen knoflook, ui, prei etc. maar daarna ben ik het langzaam weer gaan opvoeren.

Ik heb gelezen dat babies vaker krampjes krijgen van lucht in de darmpjes dan van het eten wat je als moeder binnenkrijgt.
Ook moeten de darmpjes nog rijpen, en dit duurt een paar weken.
Flessenbabies hebben net zo goed last van krampjes hoor!

Vanaf dat mijn  dochtertje een paar weken oud is,  gebruik ik cinababy ( homeopatische druppeltjes, die werken fantastisch! )
en heeft mijn dochtertje bijna geen krampjes meer.
Meestal poept ze nu een uur nadat ze de druppeltjes heeft gehad!

Ik vind dat er zoveel meningen zijn over het al dan niet gekruid eten, maar ik heb het op een gegeven moment laten varen en eet nu weer alles.

Mijn advies is dus ook, eet lekker waar je zin in hebt!

Smakelijk en succes,

groetjes Linda
 
Ik heb het net als Linda gedaan: de eerste weken heb ik er goed op gelet, maar daarna ben ik weer gaan eten zoals ik altijd al deed.

Op het borstvoedingsforum zijn hier ook wel eens draadjes over: daar werd door de experts gezegd dat  wat de moeder eet  eigenlijk bijzonder weinig effect heeft op de baby (tenzij de baby natuurlijk echt allergisch is voor bijv. koemelk). Soms denk je als moeder dat je kindje meer krampjes heeft gekregen nadat je iets gekruids hebt gegeten, maar dat is vaak toeval.

Krampjes van je kindje zijn best vervelend, maar gaan gelukkig bij de meeste kindjes rond drie maanden vanzelf over. Het enige dat volgens mij goed helpt tegen de krampjes is je kindje goed laten boeren na een voeding en tussen de twee borsten in. Ook je baby overdag veel met je meedragen in een draagdoek wil nog wel eens helpen.

Groetjes,
Helena
 
Hoi Petra,

Vervelend he, dat saaie eten. Mijn dochter had ook veel last van krampjes. Ik dacht ook dat het wel zou kunnen om na de eerste paar weken weer normaal alles te eten maar volgens mij had ze daar toch  echt veel last van, cinababy druppels of niet. En het was me gewoon het eetgenot niet waard. Ik heb dus maar 4 maanden lang saai gegeten. Toen waren haar krampen nagenoeg verdwenen en heb ik kruiden, sambal, uien etc. langzaam opgevoerd (al eet ik nu nog steeds geen preischotel bijvoorbeeld).

gr. Anne
 
Hallo,

Over het algemeen kan ik gewoon alles eten, toen mijn zoontje een paar weken oud was heeft hij wel even last van krampjes gehad, toen heb ik er wel rekening mee gehouden, maar volgens mij had dat niets met mijn eetpatroon te maken.
Nu is hij 6 weken oud en heeft nog maar zelden krampjes, terwijl ik gewoon alles eet, maar dan niet elke dag ui, knoflook etc.
Succes!

Gr Sandra
 
Je kindje went al aan wat je eet in de buik, dus in principe hoef je er geen rekening mee te houden wat je eet. De krampjes komen als het goed is niet van wat er in je eten zit, maar de darmen zijn nog niet helemaal goed ontwikkelt en moeten wennen aan het verteren. Dus lekker kruiden je vlees! En gewoon genieten van je eten. Ik geef voor de vierde keer borstvoeding en heb nog nooit rekening gehouden met wat ik eet en dat gaat prima.
 
Terug
Bovenaan